لینک های دسترسی

Breaking News

جام جهانی فوتسال؛ صعود برازیل و حذف اوزبیکستان


تمرینات تیم ملی فوتسال افغانستان در شهر اندیجان اوزبیکستان - عکس: فدارسیون فوتبال افغانستان
تمرینات تیم ملی فوتسال افغانستان در شهر اندیجان اوزبیکستان - عکس: فدارسیون فوتبال افغانستان

جام جهانی فوتسال اوزبیکستان وارد مرحلۀ حساس و تصمیم گیرنده برای تیم های شرکت کننده در این جام شده است.

تیم های گروه (الف) و (ب) این جام، روز جمعه ۲۰ سپتمبر (۳۰ سنبله) به مصاف هم رفتند که در آن تیم های برازیل و تایلند از گروه (ب) توانستند با کسب ۹ و ۶ امتیاز به دور یک بر هشت صعود کنند.

در گروه (الف) که تیم های پاراگوای، هالند، اوزبیکستان و کوستاریکا قرار داشتند، پس از دو رقابت دیدنی و پر گول، تیم پارگوای با کسب ۶ امتیاز و هالند با یک برد و دو مساوی و ۵ امتیاز توانستند به دور حذفی راه یابند.

تیم کوستاریکا با یک مساوی، یک برد و یک باخت و چهار امتیاز تیم سوم این گروه است که می تواند به دور حذفی راه یابد.

رقابت روز شنبه ۲۱ سپتبمر برای افغانستان به مثابۀ بازی قهرمانی پنداشته می شود چرا که به گفتۀ مبصرین فوتسال، "افغانستان می تواند با انجام بازی منسجم به ویژه تمرکز در خط دفاع و حملات غافلگیرانه مثمر"، تیم اوکراین را زمین گیر سازد.

نتیجۀ مساوی با اوکراین به باور مبصرین چون خالد المبشر، مربی فوتسال در مراکش "اگر ها و مگر های را ایجاد می کند که باید افغانستان منتظر نتیجۀ بازی دیگر تیم ها باشد. اما برای حضور در دور حذفی باید و باید افغانستان رقابت اوکراین را برنده شود."

مصطفی هاشمی سخنگو و رئیس نشرات فدراسیون فوتبال افغانستان گفت که ضمن جلسات تمرینی، تیم ملی جلسات تیوری را به منظور تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف تیم زیر نظر مرتضای سرمربی تیم برگزار کرده اند.
مصطفی هاشمی سخنگو و رئیس نشرات فدراسیون فوتبال افغانستان گفت که ضمن جلسات تمرینی، تیم ملی جلسات تیوری را به منظور تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف تیم زیر نظر مرتضای سرمربی تیم برگزار کرده اند.

یوسف کارگر، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان در صحبتی که با صدای امریکا داشت، از "آمادگی بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان اطمینان" داده گفت که این ملی پوشان افغانستان "از لحاظ روحی، روانی و فزیکی آمادگی کامل برای رویارویی و پیروزی در برابر تیم اوکراین دارد."

رقابت افغانستان با اوکراین ساعت ۷:۳۰ شام به وقت افغانستان در شهر اندیجان اوزبیکستان برگزار می شود.

ارجنتاین نیز در شهر تاشکند به مصاف انگولا خواهد رفت و انتظار برده می شود ارجنتاین به مثابۀ نایب قهرمان جام جهانی ۲۰۲۱ فوتسال، تیم انگولا را با تفاوت زیادی شکست دهد.

از گروه (د) نیز روز شنبه ۲۱ سپتمبر تیم های اسپانیا، قزاقیستان، لیبیا و نیوزیلند به مصاف هم می روند. در این گروه تیم های اسپانیا و قزاقیستان هر دو چهار چهار امتیاز دارند و لیبیا با یک پیروزی و یک باخت سه امتیازه است؛ نتیجۀ رقابت های فردای این گروه می تواند سرنوشت سه تیم را برای صعود به دور حذفی مشخص سازد.

دور سوم رقابت های گروهی جام جهانی فوتسال روز یکشنبه پایان میآبد و پس از آن تیم های راه یافته به دور یک بر هشت به مصاف هم خواهند رفت.

جام جهانی فوتسال اوزبیکستان که به تاریخ چهاردهم سپتمبر آغاز شده بود، قرار است در ششم اکتوبر با نمایش رقابت قهرمانی به پایان برسد.

گروه

XS
SM
MD
LG