لینک های دسترسی

Breaking News

پیروزی ارجنتاین در برابر افغانستان در جام جهانی فوتسال


بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان در رقابت با تیم ارجنتاین
بازیکنان تیم ملی فوتسال افغانستان در رقابت با تیم ارجنتاین

تیم ملی فوتسال افغانستان در دومین رقابت گروهی خود با تیم ارجنتاین در جام جهانی فوتسال، نتوانست به پیروزی برسد و با نتیجۀ دو مقابل یک شکست خورد.

مجید مرتضایی، سرمربی تیم ملی فوتسال افغانستان پس از پایان بازی با ارجنتاین از کارکرد بازیکنان تیمش تمجید کرد و گفت که برای تیم افغانستان "این یک بازی بی نظیر بود. همانطور که قول داده بودم که مردم یک بازی زیبا را خواهند دید. اگر موقعیت های را که تیم افغانستان داشت ارجنتاین ایجاد می کرد بدون شک نتیجه بیشتر می شد."

مرتضایی افزود که در تمام بازی تیم افغانستان "یک نبرد برابر را با یکی از بهترین تیم های دنیا داشت و بازیکنان افغانستان از جان خود مایه گذاشتند."

پس از شکست در برابر ارجنتاین، اکنون سرنوشت صعود افغانستان به دور حذفی، به نتیجۀ رقابت با تیم اوکراین گره خورده است.

اگر افغانستان بتواند تیم اوکراین را در رقابت روز شنبه ۲۱ سپتمبر در شهر اندیجان اوزبیکستان شکست دهد و یا با آن تیم به تساوی دست یابد، می تواند به دور حذفی جام راه یابد.

سر مربی تیم ملی فوتسال افغانستان می گوید که هر بازی "ویژگی های خاص خودش را دارد و بازی اوکراین با شیوۀ بازی ارجنتاین کاملا متفاوت است. مجید مرتضایی ابراز امیدواری کرد که افغانستان بتواند به عنوان تیم دوم یا سوم به دور حذفی صعود کند."

از آنجاییکه در این جام ۲۴ تیم شرکت کرده اند، تیم سوم هر گروه که بیشترین امتیاز و کمترین گول خورده را داشته باشد می تواند به عنوان تیم سوم گروه به دور حذفی راه یابد.

محمد جواد صفری با کارکردگی عالی خود به عنوان بهترین بازیکن رقابت شناخته شد.
محمد جواد صفری با کارکردگی عالی خود به عنوان بهترین بازیکن رقابت شناخته شد.

محمد جواد صفری، دروازه‌بان تیم افغانستان با کارکرد عالی توانست حملات پیهم مهاجمان ارجنتاین را مهار کند. او در پایان بازی به عنوان بهترین بازیکن رقابت شناخته شد.

ستدیوم ورزشی هما در شهر تاشکند، امروز چهارشنبه ۱۸ سپتمبر (۲۸ سنبله) شاهد حضور هزاران افغان ساکن در اوزبیکستان و افغان هایی بود که از سایر کشورهای منطقه برای دیدن این رقابت آمده بودند.

افغانستان با وجودیکه برای نخستین بار در جام جهانی فوتسال حضور یافته است، به گفتۀ کارشناسان ورزشی، یکی از بهترین بازی‌های خود را در برابر ارجنتاین به نمایش گذاشت.

در رقابت که میان تیم های اوکراین و انگولا انجام شد تیم اوکراین توانست تیم انگولا را با نتیجۀ هفت مقابل دو شکست دهد.

در رقابت های گروه (د)، تیم های لیبیا - قزاقیستان و اسپانیا - نیوزیلند به مصاف هم رفتند که در آن قزاقستان توانست لیبیا را ۴ - ۱ شکست دهد و اسپانیا هم با نتیجه ۷ - ۱ تیم نیوزیلند را از راه برداشت.

دریچۀ صعود برای گروه (د) هنوز برای تیم های لیبیا، اسپانیا و قزاقیستان باز است و سرنوشت این گروه در دور سوم گروهی مشخص می شود.

در ادامۀ رقابت های جام جهانی فوتسال، روز پنجشنبه ۱۹ سپتمبر (۲۹ سنبله)، تیم های ایران - گواتیمالا، مراکش - پانامه، فرانسه - وینزویلا و پرتگال - تاجیکستان به مصاف هم می روند.

گروه

XS
SM
MD
LG