لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا برای مردم غزه ۱۰۰ میلیون دالر کمک‌های بشری فراهم می‌کند


کمک‌های بشردوستانهٔ ایالات متحده برای مردم نوار غزه که به دلیل جنگ میان اسراییل و حماس آواره شده اند
کمک‌های بشردوستانهٔ ایالات متحده برای مردم نوار غزه که به دلیل جنگ میان اسراییل و حماس آواره شده اند

وزارت خارجهٔ ایالات متحده ناوقت شب پنج‌شنبه ۱۹ اکتوبر (۲۷ میزان) گفت که ۱۰۰ میلیون دالر کمک‌های بشری را برای مردم غزه فراهم می‌کند.

وزارت خارجهٔ ایالات متحده با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این کمک ۱۰۰ میلیون دالری برای بیش از یک میلیون فلسطینی که در مناطق جنگ زده آواره شده اند، کمک‌های بشری به شمول کمک‌های عاجل در نوارغزه فراهم می‌کند.

وزارت خارجهٔ امریکا در صفحهٔ رسمی ایکس خود گفته است که آب پاک، غذا، پناهگاه، خدمات بهداشتی، ادویه، و سایر خدمات صحی شامل این کمک‌های بشری می‌شود.

در ادامه کمک‌های بین‌المللی به مردم غزه، انالینا بیربوک، وزیر خارجهٔ آلمان، روز پنجشنبه ۱۹ اکتوبر (۲۷ میزان) در جریان سفرش به اردن اعلام کرد که کشورش با غیرنظامیان نوار غزه ۵۰ میلیون یورو کمک می‌کند.

وزیر خارجهٔ آلمان در یک نشست خبری مشترک با ایمان سفادی، همتای اردنی‌اش، افزود: "پیام ما واضح است. ما مادران، پدران و کودکان بی‌گناه فلسطینی‌ را تنها نمی‌گذاریم."

وزارت خارجهٔ آلمان با نشر اعلامیه‌ای به نقل از بیربوک نگاشته که گفته است، آلمان همچنان آمادگی می‌گیرد تا تیم‌های طبی را به غزه بفرستد.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر در یک حملهٔ غافلگیرانه بالای اسراییل، بیش از ۱۴۰۰ نفر به شمول غیرنظامیان را کشت. از زمان ایجاد اسراییل در سال ۱۹۴۸ میلادی، این مرگبارترین حمله بر اسراییل پنداشته می‌شود.

تندروان حماس کم و بیش ۲۰۰ نفر به شمول افرادی را گروگان گرفته اند که شهروندی دوگانه دارند؛ حماس همچنین تهدید کرده است که اگر اسراییل غیرنظامیان را بدون هشدار قبلی آماج حمله قرار بدهد، در مقابل هر حمله، یک گروگان را خواهد کشت.

اسراییل نیز در یک اقدام تلافی‌جویانه حملات هوایی و توپخانه‌ای را از هفتم اکتوبر به اینسو بالای غزه آغاز کرده است. این حملات نه تنها موجب کشته شدن کم وبیش ۳۵۰۰ نفر شده، بلکه صد‌ها هزار نفر از خانه‌های شان آواره شده اند.

پیش از این، پس از حملهٔ حماس بر اسراییل‌، اتحادیه اروپا پرداخت کمک‌های انکشافی بالغ حدود ۷۲۸ میلیون دالر را به فلسطین به تعلیق در آورده است.

اولیفر ورهیلی، کمیشنر اتحادیه اروپا در امور همسایگی و توسعه، در شبکه‌های اجتماعی نوشت: "مقیاس دهشت و قساوت علیه اسراییل و مردم آن نقطهٔ عطف است. دیگر هیچ تعاملی به گونهٔ عادی بوده نمی‌تواند."

اسراییل از ۱.۱ میلیون جمعیت نوار غزه که تقریباََ نیم نفوس این منطقه را تشکیل می‌دهد، خواسته است تا بخش شمالی این منطقه را ترک کرده و به سمت جنوب بروند.

در همین حال، سازمان ملل متحد از اردوی اسراییل خواسته است تا با در نظر داشت تشدید حملات در غزه،‌ دستور انتقال ۱.۱ میلیون نفر از شمال به جنوب غزه را لغو کند.

گروه

XS
SM
MD
LG