لینک های دسترسی

Breaking News

اعلام کمک ۵۰ میلیون یورویی؛ آلمان: فلسطینی‌های بی‌گناه را تنها نمی‌گذاریم 


انالینا بیربوک، وزیر خارجهٔ آلمان
انالینا بیربوک، وزیر خارجهٔ آلمان

انالینا بیربوک، وزیر خارجهٔ آلمان، روز پنجشنبه ۱۹ اکتوبر (۲۷ میزان) در جریان سفراش به اردن اعلام کرد که کشوراش با غیرنظامیان نوار غزه ۵۰ میلیون یورو کمک می‌کند.

وزیر خارجهٔ آلمان در یک نشست خبری مشترک با ایمان سفادی، همتای اردنی‌اش، افزود: "پیام ما واضح است. ما مادران، پدران و کودکان بی‌گناه فلسطینی‌ را تنها نمی‌گذاریم."

وزارت خارجهٔ آلمان با نشر اعلامیه‌ای به نقل از بیربوک نگاشته که گفته است، آلمان همچنان آمادگی می‌گیرد تا تیم‌های طبی را به غزه بفرستد.

وزیر خارجهٔ آلمان پیش از آغاز سفراش به شرق میانه گفت: "مهم است تا این به فلسطینی‌ها واضح شود که ما رنج آنان را درک می‌کنیم. وضعیت بشری در غزه فاجعه‌بار بود."

وزیر خارجهٔ آلمان به هدف ابراز همبستگی خلل ناپذیر و حصول اطمینان از دسترسی فلسطینی‌ها به کمک‌های بشری به شرق میانه سفر کرده است.

پیش از این سفر، وزیر خارجهٔ آلمان بر حق اسراییل برای دفاع از خودش در مقابل حماس تاکید کرده و این گروه تندروان را به استفاده از غیرنظامیان منحیث سپر انسانی متهم کرد.

این در حالی است که غزه در محاصرهٔ کامل اسراییل قرار دارد و تل ابیب گفته است که این محاصره تا زمان رهایی تمامی اسراییلی‌هایکه در جریان حملهٔ هفتم اکتوبر حماس اختطاف شده اند، ادامه خواهد داشت.

مقام‌های اسراییلی گفته اند که حماس در جریان حمله بر اسراییل ۱۹۹ نفر، به شمول شهروندان خارجی، را اسیر کرده است.

این دپلومات ارشد آلمانی همچنان گفته است که برلین با گروه جی-۷، اتحادیهٔ اروپا و شرکای منطقه‌ای‌اش کار می‌کند تا از جاری شدن کمک‌ها به غزه اطمینان حاصل شود.

بیربوک ضمناً گفته است که با جوانبی که با حماس تماس دارند در مورد رهایی اسیران گفتگو خواهد کرد.

این در حالی است که بوریس پستوریوس، وزیر آلمان، روز پنجشنبه ۱۹ اکتوبر از لبنان دیدن کرد.

وزارت دفاع آلمان گفته است که این دیدار برای ابراز امتنان از سربازان آلمانی است که در کنار محافظین صلح ملل متحد در ساحهٔ میان اسراییل و لبنان ایفای وظیفه می‌کنند.

گروه

XS
SM
MD
LG