لینک های دسترسی

Breaking News

بارندگی‌های شدید در چین؛ ۲۰ نفر کشته و ۱۹ نفر ناپدید شده اند


رسانه‌های دولتی چین روز سه‌شنبه اول اگست (۱۰ اسد) اعلام کردند که در نتیجهٔ باران‌های شدید توام با سیلاب در بیجینگ و مناطق اطراف آن کم از کم ۲۰ نفر کشته و ۱۹ نفر ناپدید شده‌اند.

طوفان داکسوری پس از آسیب زدن به فیجی و فلیپین، روز شنبه به چین رسید. این طوفان با باران‌های شدید همراه بود که تقریباً میانگین بارندگی تمام ماه جولای را تنها در ۴۰ ساعت بر بیجینگ ریخت. این یکی از شدیدترین باران‌ها در سال‌های اخیر بوده است.

بخش‌هایی از حومهٔ شهر بیجینگ نیز تحت تاثیر باران‌های شدید قرار گرفته و گل و لای سرتاسر جاده‌ها را پوشانده است.

یک مرد که نخواست نامش در گزارش ذکر شود، به خبرگزاری فرانس پرس گفت که پس از طوفان ماه جولای ۲۰۱۲ که در آن ۷۹ نفر کشته و ده‌ها هزار نفر تخلیه شدند، سیلابی به این بدی را ندیده بود. او افزود: "این بار خیلی بزرگتر از آن است."

کیو ۲۰ ساله، شهروند دیگر چینی، به فرانس پرس گفت: "این یک فاجعه طبیعی است، هیچ کاری نمی توانید انجام دهید. اما هنوز باید سخت کار و بازسازی کنیم."

تلویزیون دولتی چین روز سه شنبه گزارش داد که باران‌ها کم از کم جان ۱۱ نفر از جمله دو امدادگر را در بیجینگ گرفته است. امدادگران در جریان عملیات امداد و نجات کشته شدند.

براساس گزارش این رسانه ۱۳ نفر هنوز هم مفقود استند، اما ۱۴ نفر دیگر سالم پیدا شده اند.

در ولایت همجوار هیبی نیز نه نفر کشته و شش نفر ناپدید شده اند.

شی جینپینگ، رییس جمهور چین، روز سه شنبه خواستار "تمام تلاش" برای نجات کسانی شد که در سیلاب‌ها گیرمانده اند.

او گفت: " مقامات باید افراد آسیب‌دیده را به‌ درستی جابه‌جا کنند، به سرعت برای تعمیر زیرساخت‌های حمل‌ونقل، ارتباطات و برق کار کنند و نظم تولید و زندگی عادی را در اسرع وقت بازگردانند."

روزنامه دولتی گلوبل تایمز گزارش داده که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در بیجینگ که در معرض خطر قرار داشتند، تخلیه شده اند.

مقامات در چین گفته اند که حکومت ۱۱۰ میلیون ین (۱۵.۴ میلیون دالر) را برای امدادرسانی در پایتخت و ولایات همجوار اختصاص داده است.

چین در تابستان امسال آب و هوای شدیدی را تجربه کرده و دمای بی‌پیشینه‌ای را ثبت کرده است، رویدادهایی که دانشمندان می‌گویند با تغییرات اقلیمی تشدید شده است.

این کشور در حال حاضر خود را برای ورود طوفان خنون، ششمین طوفان سال، در نزدیکی سواحل شرقی آماده می‌کند.

گروه

XS
SM
MD
LG