لینک های دسترسی

Breaking News

بارندگی و سیلاب در هند جان ۲۴ نفر را گرفت


به دنبال بارندگی شدید، سیلاب‌های ناشی از آن و لغزش زمین در ایالت‌های اتراکند و هیماچل پردیش هند، روز دوشنبه ۱۴ اگست (۲۳ اسد) کم از کم ۲۴ نفر جان باخته و ده‌ها نفر دیگر ناپدید شده اند.

باران‌های موسمی چند روز اخیر در هند سبب جاری شدن سیلاب‌های مخرب و تخریب ساختمان‌ها، خطوط آهن و پل‌ها شده است. هرچند بروز چندین رویدادهای طبیعی در جریان باران‌های موسمی در هند معمول است، کارشناسان امور اقلیم می‌گویند که تغییرات اقلیمی به تکرر و شدت آفات طبیعی افزوده است.

سکویندر سینگ سوکو، وزیر اعلای ایالت هیماچل پردیش، ایالتی که بیشترین صدمه را از سیلاب‌های اخیر دیده است، از مرگ ۱۶ نفر خبرداده و گفته است که تنها نه نفر در اثر واژگون شدن یک معبد در شهر شمله جان باخته اند.

دفتر سوکو با نشر بیانیه‌ای گفته است: "ادارهٔ محلی با دقت تمام سرگرم کار است تا آوار را پاک‌سازی کرده و افرادی راکه ممکن در زیر گل و لای گیر مانده اند، نجات دهند."

سیلاب‌های اخیر در شمال هند سبب بیجاشدن هزاران نفر شده است.

تخریب راه‌های مواصلاتی، به شمول خطوط آهن و قطع ارتباطات مخابراتی و لین‌های برق، رسیدگی به سیلاب‌زدگان را دشوار تر کرده است.

سوکو به باشندگان ایالت هیماچل پردیش سفارش کرده است که در خانه‌های خود مانده و از نزدیک شدن به دریا ها پرهیز کنند. تمام مکاتب در این ایالت مسدود شده است.

در ایالت اتراکند در مجاورت هیماچل پردیش، پنج نفر جان باخته و ده‌ها نفر دیگر ناپدید بوده و گمان می‌رود که در زیر آوار و گل و لای گیر مانده باشند. تیم‌های نجات سرگرم عملیات برای نجات گم‌شدگان اند.

چندین روستا و شهر کنار دریا در ایالت‌های هیماچل پردیش و اتراکند،‌ در معرض سیلاب‌ قرار دارند.

باران‌های موسمی حدود ۸۰ درصد بارندگی را در هند تشکیل داده و منبع حیاتی آب برای زراعت و معیشت در آن کشور می‌باشد. اما تشدید و تکرر این بارندگی همه ساله به دلیل ایجاد سیلاب‌ها و لغزش زمین، خسارات و تلفات سنگین را نیز به بار می‌آورد.

باران‌های موسمی ماه گذشته در هند سبب مرگ کم از کم ۹۰ نفر و سطح آب دریای یامونا در دهلی جدید را به حدی بلند برد که در نزدیک به چهار دههٔ گذشته پیشینه نداشت.

گروه

XS
SM
MD
LG