لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: شرکت‌های نفت و گاز سودجویی از جنگ را توقف دهند


جو بایدن، رییس جمهور امریکا، روز دوشنبه ۳۱ اکتوبر (نهم عقرب) از شرکت‌های نفت و گاز کشورش خواست تا با استفاده از منفعت بزرگی که به دست آورده اند، تولید نفت را افزایش داده و هزینه را برای امریکایی‌ها کاهش بدهند.

رییس جمهور بایدن در قصر سفید خطاب به شرکت‌های نفت و گاز گفت که اگر در صنعت نفت و تصفیهٔ تیل سرمایه گذاری نکنند،‌ نه تنها مالیات بیشتر خواهند پرداخت،‌ بلکه با سایر محدودیت‌ها نیز مواجه خواهند شد.

این اظهارات بایدن در حالی بیان شده که انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده به تاریخ هشتم نومبر در امریکا برگزار می‌شود. کاهش و یا افزایش قمیت نفت و گاز می‌تواند نتایج این انتخابات‌ را به نفع یکی از دو حزب عمدهٔ امریکا—دموکرات و جمهوریخواه —رقم بزند.

بایدن در جریان سخنرانی‌اش در قصر سفید از شرکت‌های عمدهٔ نفت انتقاد کرد و گفت که منفعت این شرکت‌ها بسیار بزرگ است، در حالی که شهروندان امریکایی خسته از تورم پولی، مبلغ هنگفتی را برای تیل موترهای خود می‌پردازند.

رییس جمهور ایالات متحده افزود که شرکت‌های نفت به تعهدات‌ خود در بخش سرمایه‌گذاری در این سکتور عمل نکرده تا مردم امریکا را کمک کنند.

بایدن همچنین در صفحهٔ توتیر‌اش نگاشته است که مالکان صنعت تیل یک گزینه دارند و آن اینکه از طریق سرمایه گذاری در صنعت تیل و تصفیهٔ آن، قمیت این مواد سوخت را در پمپ استیشن‌ها کاهش دهند، در غیر آن،‌ آنان از "سود مازاد"‌خود مالیات بیشتر خواهند پرداخت و با محدودیت‌های بیشتر مواجه خواهند شد.


رییس جمهور امریکا همچنین گفت که از کانگرس خواهد خواست تا شرکت‌های نفت را ملزم به پرداخت جریمهٔ مالیاتی کند.

بایدن در یک تویت جداگانه گفته است که در شش ماه گذشته، شش شرکت عمده در کمتر از ۲۰۰ روز،‌ بیش از ۱۰۰ میلیارد دالر منفعت به دست آورده اند.

رییس جمهور امریکا سودی را که شرکت‌های نفت می‌برند،‌ "ظالمانه" خواند و گفت که اگر این شرکت‌ها نفت را تصفیه می‌کردند، قیمت تیل برای مستهلکین کاهش می‌یافت.


قیمت مواد سوخت،‌ به خصوص پترول و دیزل پس از تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین در بازار‌های جهان‌، به شمول ایالات متحده، افزایش یافته است.

اوکراین و سایر کشور‌های اروپایی گفته اند که خرید مواد سوخت از روسیه به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور آن کشور، کمک می‌کند تا تهاجم نظامی خود به اوکراین را تمویل کند.

XS
SM
MD
LG