لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: به اوکراین سرباز اعزام نخواهیم کرد


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز شنبه ۲۵ می (پنجم جوزا) بار دیگر تکرار کرد که قصد ندارد سربازان امریکایی را برای جنگیدن به اوکراین بفرستد.

بایدن که در مراسم فراغت محصلین اکادمی نظامی وست پاینت ایالات متحده سخنرانی می‌کرد، گفت: "هیچ سرباز امریکایی در حال جنگ در اوکراین نیست. من مصمم هستم که این وضعیت را حفظ کنم، اما ما با قدرت در کنار اوکراین ایستاده ایم و در کنار آنها خواهیم ایستاد."

بایدن گفت که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، پس از حمله بر همسایهٔ اروپای شرقی خود در فبروری ۲۰۲۲ مطمین بود که "ناتو ورشکسته" خواهد شد.

بایدن افزود: "در عوض، بزرگترین اتحاد دفاعی در تاریخ جهان قوی تر از همیشه است."

در چند ماه گذشته، نیروهای اوکراینی به گونهٔ پیهم در میدان‌های جنگ علیه نظامیان روسی عقب رانده می‌شوند، زیرا نیروهای روسی از کمبود تسلیحات نیروی اوکراین استفاده کرده و به پیشروی ادامه می‌دهد.

کانگرس ایالات متحده چند هفته پیش و در پی ماه‌‌ها چانه زنی با حکومت رییس جمهور جو بایدن کمک نظامی ۶۱ میلیارد دالری را به اوکراین تصویب کرد.

از آن زمان، بایدن پنج بسته کمک‌های نظامی را به اوکراین منظور و ارسال کرده تا نیروهای اوکراینی بتوانند جلو پیشروی نیروهای روسی را بگیرند.

بایدن در سخنرانی خود نقش ایالات متحده در شرق میانه را ستود و گفت که واشنگتن در حال انجام دپلوماسی فوری برای تضمین آتش‌بس و بازگرداندن گروگان‌ها از نزد گروه حماس است.

او گفت: "به لطف نیروهای مسلح ایالات متحده، ما کاری را انجام می‌دهیم که... تنها ابرقدرت جهان، می تواند انجام دهد."

رییس‌جمهور ایالات متحده که خود مصروف مبارزات انتخاباتی ماه نوامبر است، از دانشجویان اکادمی نظامی خواست که به سوگند خود مبنی بر "نه یک حزب سیاسی، نه به یک رییس‌جمهور، بلکه به قانون اساسی ایالات متحده امریکا، علیه همه دشمنان داخلی و خارجی"، احترام بگذارند. او آنها را "نگهبانان دموکراسی امریکا" نامید.

گروه

XS
SM
MD
LG