لینک های دسترسی

Breaking News

بایدن: حمایت از اوکراین و اسراییل برای امنیت امریکا حیاتی است 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، شب پنجشنبه ۱۹ اکتوبر (۲۷ میزان) در جریان یک سخنرانی در دفتر کاراش گفت که پیروزی اسراییل و اوکراین در جنگ‌های شان برای امنیت ملی امریکا "حیاتی" است.

این در حالی است که بایدن می‌خواهد برای حمایت نظامی به این دو کشور از کانگرس ایالات متحده میلیاردها دالر تقاضا کند.

رییس جمهور بایدن گفت: "اگر به تداوم پرخاشگری بین المللی اجازه داده شود، تنش‌ و هرج و مرج به سایر بخش‌های جهان سرایت خواهد کرد."

او اضافه کرد که حماس و ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، تهدیدات متفاوت را متوجه دیگران کرده اند "اما هر دو می‌خواهند به گونهٔ کامل دموکراسی همسایه‌های شان را نابود کنند."

بایدن افزود: "ما به تروریست‌های مانند حماس و مستبدان مانند پوتین اجازه داده نمی‌توانیم و نخواهیم داد پیروز شوند. من نمی‌گذارم چنین اتفاق بافتد."

رییس جمهور ایالات متحده همچنان گفت که حماس از حق مردم فلسطینی برای وقار و تعیین سرنوشت شان دفاع نمی‌کند و هدف این گروه "نابود کردن اسراییل و قتل مردم یهودی است" و حماس بدون وحشت و خونریزی چیزی دیگری ارایه نمی‌کند.

او همچنان گفت که یهود ستیزی و مسلمان ستیزی در امریکا جایگاهی ندارد، به ویژه پس از آن که یک کودک شش سالهٔ امریکایی فلسطینی در شهر شیکاگو به ضرب چاقو کشته شد، جنایتی که با جنگ اسراییل و حماس ربط داده شده است.

در جریان این سخنرانی، جو بایدن گفت که تقاضای بودجهٔ فوری را به کانگرس خواهد فرستاد. این بودجه به گفتهٔ بایدن در حدود ۱۰۰ میلیارد دالر خواهد بود.

این پیشنهاد که روز جمعه از آن پرده برداشته خواهد شد، شامل پول برای اوکراین، اسراییل، تایوان، کمک‌های بشری و تنظیم و ادارهٔ مرزهای امریکا است.

رییس جمهور امریکا گفت که این کمک‌ها "سرمایه گذاری هوشمندانه‌ای" است که برای نسل‌ها به امنیت امریکا سود خواهد بخشید.

بایدن که روز گذشته از تل ابیب دیدن کرد گفت که امریکا هیچ زمانی اسراییل را تنها نخواهد گذاشت.

گروه

XS
SM
MD
LG