لینک های دسترسی

Breaking News

نخستین مناظرهٔ انتخابات ریاست جمهوری میان بایدن و ترمپ امشب برگزار می‌شود 


جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا
جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین امریکا

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده و دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین این کشور، امشب ۲۷ جون (هفتم سرطان) در نخستین مناظرهٔ انتخاباتی به میزبانی شبکهٔ تلویزیونی سی‌ان‌ان حضور می‌یابند.

در آستانهٔ انتخابات پنجم نومبر سال جاری، بایدن و ترمپ برای نخستین بار پس از مناظرهٔ انتخاباتی سال ۲۰۲۰، با هم مقابل خواهند شد.

ترمپ در مراسم تحلیف جنوری ۲۰۲۱ ریاست جمهوری بایدن اشتراک نکرد و از آن به بعد بارها همدیگر را به انتقاد گرفته اند.

در روزهای اخیر، دونالد ترمپ، آمادگی رییس جمهور بایدن برای مناظره را مورد تمسخر قرار داده و گفته است که وی برای مقابلهٔ رو در رو به "تقویت طبی" نیاز دارد.

ترمپ در یک گردهمایی انتخاباتی‌اش در فلادولفیا گفت که "جو بایدن خمیده به یک کلبهٔ چوبی رفته است تا مطالعه کند"... "او اکنون خواب است زیرا آنان می‌خواهند وی خوب و قوی شود".

ترمپ همواره ادعا کرده است که بایدن نمی‌تواند دو جمله را کنار هم بگذارد. با آنهم او در این اواخر به حامیانش این احتمال مطرح کرده است که بایدن ممکن است چیزی نیرومند تر از پیرمرد مضطربی باشد که وی او را به تصویر کشیده است.

جوبایدن از طرف خود در ماه می، پیش از آن که به مناظرهٔ تلویزیونی توافق کند گفت که دونالد ترمپ "در سال ۲۰۲۰ در دو مناظره در مقابل من بازنده شد. از آن به بعد، او برای مناظره حاظر نشده است".

بایدن گفت: "حالا او طوری رفتار می‌کند که گویا می‌خواهد دوباره با من مناظره کند. خوب، روزم را خوش بساز، رفیق."

ترمپ احتمالاً بایدن را متهم خواهد کرد که اقتصاد این کشور را درست اداره نکرده و نتوانسته است مرز ایالات متحده با مکسیکو را کنترول کند و اجازه داده است هزاران مهاجر وارد ایالات متحده شود،‌ پیش از آن که محدودیت‌ها برای ورود به امریکا را شدید سازد.

به این گونه، احتمالاً بایدن خواهد گفت که ترمپ اکنون یک مجرم محکوم شده است، ماه گذشته در ارتباط به تلاش برای نفوذ در نتیجهٔ کمپاین کامیاب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با جعلکاری سوابق پرداخت پول منحیث حق سکوت به یک هنرپیشهٔ فلم‌های پورن به ۳۴ فقره اتهام جنایی مقصر شناخته شده است.

بایدن همچنان به رای دهندگان یاد آوری خواهد کرد که ترمپ در سه قضیه‌ٔ دیگر نیز به اتهام مواجه است، به شمول تلاش برای تغییر نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰.
تحلیلگران متعدد سیاست امریکا می‌گویند که میلیون‌ها امریکایی از قبل از میان جوبایدن ۸۱ ساله و دونالد ترمپ ۷۸ ساله، کاندید مورد نظر شان را انتخاب کرده اند.

این تحلیلگران می‌گویند که شمار زیادی از رای دهندگان هردو کاندید را دوست ندارند و ممکن از روی ناچاری یکی از آنان را انتخاب کنند یا هم به حزب سومی یا کاندید مستقل رای دهند و یا هم هیچ رای ندهند.

مناظرهٔ سال ۲۰۲۰ بایدن و ترمپ را بیش از ۷۳ میلیون نفر تماشا کردند، مناظره‌ای که تحلیلگران گفتند ممکن بدترین مناظرهٔ ریاست جمهوری بود زیرا هر دو کاندید صحبت های همدیگر را قطع می‌کردند و در مقابل حرف یکدیگر صحبت می‌کردند. با آنهم، مناظرهٔ دوم میان آنان بیشتر مدنی بود.

در مناظرهٔ امشب که در مقر سی‌ان‌ان در شهر اتلانتا برگزار می‌شود، تماشاچیان حضور نخواهند داشت و با این اقدام طرفداری یا انتقاد از مناظره‌چیان حذف شده است.

در جریان این مناظره گردانندگان می‌توانند مایکروفون کاندیدان را پس از پوره شدن معیاد وقت شان قطع کنند.

بر اساس شرایط مناظره که ستاد هر دو کاندید به آن توافق کرده اند، هر کاندید دو دقیقه وقت خواهد داشت تا به پرسش‌های که به گونهٔ‌ مستقیم از آنان مطرح می‌شود، پاسخ ارایه کنند. هر کدام آنان یک دقیقه برای پاسخ به انتقادات همدیگر وقت خواهند داشت.

این مناظره برای ۹۰ دقیقه ادامه داشته و دو بار وقفهٔ سه و نیم دقیقه‌ای برای نشر اشتهارات خواهد داشت. اما در این جریان کاندیدان حق نخواهند داشت با مشاورین انتخاباتی شان صحبت کنند.

کاندیدان همچنان حق نخواهند داشت نوت‌های نوشتاری با خود داشته باشند و به آنان یک قلم و کاغذ و آب داده خواهد شد.

گروه

XS
SM
MD
LG