لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا کمک اضافی ۱۳۵ میلیون دالری را با فلسطینی‌ها اعلام کرد 


یک زن فلسطینی مصروف پختن نان خشک است
یک زن فلسطینی مصروف پختن نان خشک است

انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ ایالات متحده، روز پنجشنبه ۲۴ اکتوبر (سوم عقرب) در جریان سفراش به قطر کمک ۱۳۵ میلیون دالری اضافی را با غیرنظامیان فلسطینی اعلام کرد.

او درجریان یک نشست مطبوعاتی مشترک با شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی، صدر اعظم و وزیر خارجهٔ قطر گفت که قرار است مذاکراه کنندگان برای گفتگو روی توافق آتش‌بس در غزه و برگشت گروگانان، در روز‌های آینده ملاقات کنند.

وزیر خارجهٔ ایالات متحده همچنان افزود که برای یافتن یک راه حل دپلوماتیک به جنگ لبنان نیز تلاش‌های جدی درجریان است.

ایالات متحده با شرکای منطقه‌ای‌اش روی طرحی بحث دارند که اجازه می‌دهد اسراییل از غزه بیرون شود، از مردم فلسطین در اداره، تامین امنیت و بازسازی غزه حمایت شود و اطمینان حاصل شود که حماس دوباره به پا نایستد.

یک مقام بلند‌پایهٔ حماس روز پنجشنبه به فرانس‌پرس گفت که به میانجی‌گران مصری گفته اند که اگر اسراییل به توافق آتش‌بس متعهد است، این گروه آماده است جنگ را در غزه متوقف کند.

این مقام حماس که در گزارش‌ نامی از وی گرفته نشده، همچنان گفته است که هیات این گروه "نظریات و پیشنهادات" مرتبط به توافق غزه را در قاهره با مقامات مصری به بحث گرفتند.

صدر اعظم قطر گفت که مذاکره کنندگان امریکایی در تلاش‌ برای پیشرفت در مذاکرات به زودی با همتایان اسراییلی‌شان در دوحه ملاقات خواهند کرد.

طرح عمومی

بلینکن روز پنجشنبه مخالفت ایالات متحده را با هرگونه اشغال مجدد غزه پس از جنگ توسط اسراییل تکرار کرد و "به طور کامل و اساسی" طرح به اصطلاح جنرال‌ها را رد کرد، پیشنهادی که از سوی جنرال های بازنشسته اسراییلی ظاهراً با هدف جلوگیری از ارسال کمک های بشری به شمال غزه پیشنهاد شده است تا تندروان حماس را گرسنگی داده و از آنجا بیرون کند.

بلینکن همچنین گفت که بنیامین نتانیاهو، صدر اعظم اسراییل به او اطمینان داد که این سیاست دولت اسراییل نیست.

کمک‌های بیشتر بشری

وزیر خارجهٔ ایالات متحده گفت: "امروز، ما کمک‌های اضافی ۱۳۵ میلیون دالری را در بخش معاونت‌های بشری، آب، بهداشت و صحت مادران فلسطینی در غزه، در سواحل غربی رود اردن و در منطقه، اعلام می‌کنیم."

او بر فوریت رسیدگی به بحران بشری در غزه تاکید کرد و گفت که مردم در آنجا روزمره با چالش های فوق العاده مواجه اند، به ویژه اکنون که زمستان در حال فرا رسیدن است.

با کمک‌های جدید، از هفتم اکتوبر سال گذشته به اینسو، رقم مجموعی کمک‌های بشری ایالات متحده با فلسطینی‌ها به بیش از ۱.۲ میلیارد دالر رسید.

نشست خیریهٔ پاریس

فرانسه، روز پنجشنبه نشست بین المللی را برای جمع آوری کمک‌ها برای آنانی که در جریان جنگ میان اسراییل وحزب الله متاثر شده اند، میزبانی کرد.

فرانسه کمک ۱۰۸ میلیون دالری و آلمان ۱۰۳ میلیون دالری را به لبنان تعهد کردند.

گروه

XS
SM
MD
LG