لینک های دسترسی

Breaking News

بلینکن:‌ بازیگران عمده برای جلوگیری از جنگ بین اسراییل و حزب‌الله تلاش می‌کنند


انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات،‌ در انستیوت پژوهشی بروکینگز مستقر در شهر واشنگتن دی‌سی
انتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات،‌ در انستیوت پژوهشی بروکینگز مستقر در شهر واشنگتن دی‌سی

وزیر خارجه‌ ایالات متحده روز دوشنبه اول جولای (۱۱ سرطان) گفت که امریکا ''مصمم '' است تا از جنگ تمام عیار نظامی میان اسراییل و حزب‌الله لبنان جلوگیری کند.

انتونی بلینکن در صحبت در انستیتیوت پژوهشی بروکینگز مستقر در شهر واشنگتن دی‌سی، تایید کرد که اقدامات شتاب‌زده ممکن سبب جنگ میان اسراییل و حزب‌الله شود، اما تاکید کرد که ''هیچ یک از بازیگران عمده در واقع جنگ نمی‌خواهند.''

بلینکن گفت که در واقع حزب‌الله و اسراییل خواستار جنگ نیتسند، اما این دپلومات ارشد امریکا گفت که در صورت ضرورت، این دو جناح ممکن برای جنگ آمادگی خوب داشته باشند.

او همچنین گفت: ''لبنان به یقین که جنگ نمی‌خواهد، زیرا قربانی عمده چنین جنگ خواهد بود. و باور نمی‌کنم که ایران جنگ بخواهد، تا حدی به این دلیل که می‌خواهد مطمین شود که حزب‌الله نابود نمی‌شود و اگر ضرورت داشته باشد، می‌تواند حزب‌الله را به عنوان یک گزینه نگه دارد.''

اظهارات بلینکن پس از آن بیان شد که اردوی اسراییل به تاریخ ۱۸ جون اعلام کرد که با تشدید درگیری فرامرزی با گروه حزب‌الله و آرامش نسبی در نوار غزه، پلان تهاجمی بر لبنان ''تایید و تصویب'' شده است.

بلینکن بار دیگر از یحیی سنوار، رهبر حماس در غزه، خواست تا طرح آتش‌بس را بپذیرد که از سوی ایالات متحده پیشنهاد شده است. وزیر خارجۀ ایالات متحده تاکید کرد که کشورش "مصمم است که پس از جنگ، در بازسازی غزه عقب نماند."

وزیر خارجه ایالات متحده همچنین گفت که سه چیز برای آینده غزه غیر قابل قبول است: اشغال توسط اسراییل،‌ تداوم رهبری حماس و موجودیت هرج و مرج که همین حالا در بخشی‌های عمده غزه موجود است.

در عین حال، بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، بار دیگر گفت که کشورش تا از بین بردن توانایی‌های نظامی حماس به پیش می‌رود.

گروه

XS
SM
MD
LG