لینک های دسترسی

Breaking News

یادبود از قربانیان مرگبارترین حمله بر کارمندان رسانه‌ها در امریکا


سمرلی و مونتانا مادر خود را در حمله به دفتر کپیتل گزت از دست دادند.
سمرلی و مونتانا مادر خود را در حمله به دفتر کپیتل گزت از دست دادند.

بیست و هشتم ماه جون پنجمین سالگرد مرگبارترین حمله به رسانه‌ها در ایالات متحده امریکا است. در آن روز یک مرد مسلح به دفتر نشریه کپیتل گزت در شهر اناپولیس ایالت مریلند با اسلحه شلیک کرد که منجر به کشته شدن پنج کارمند این نشریه شد.

پال دبلیو گیلسپی، عکاس و خبرنگار روزنامه كپيتل گزت با بازگویی خاطرات حملهٔ آن روز بر دفتر روزنامه محل کارش می‌گوید :"من پشت میز کمپیوترم نشسته بودم، و صدای تصادف شدید، صدای شلیک بلند و سپس شکستن شیشه را شنیدم. فرد مهاجم از دروازهٔ جلو ساختمان شليک می‌کرد."

در ماه جولای سال ۲۰۲۱، مهاجمى که گفته بود از پوشش خبری روزنامه دربارهٔ خود ناراحت است، مسوول این حمله شناخته شد. مجازات وی به خاطر این قتل‌ها حبس ابد است. اما برای گیلسپی خاطرات آن روز هنوز زنده است.

مرکز "دارت" برای روزنامه نگاری و تاثیرات روحی بعد از حادثه در دانشگاه کولمبیای نيويارک می‌گوید که ۸۰ درصد از خبرنگاران در معرض حوادث آسیب زا مربوط به کار قرار گرفته اند.

در روز حمله بر دفتر این روزنامه، ريچل پاسلا، روزنامه نگار، داخل اتاق خبر بود. او اخیراً کار خود را در روزنامه کپیتل گزت متوقف کرد تا شغلی را در زمینه ارتباطات دنبال کند. اما این تجربه باعث شد که او در مورد امنیت روزنامه نگاران در ایالات متحده فکر کند.

پاسلا می گوید: "از آنجایی که در سال های اخیر کار غیر حضوری شده، فکر می کنم ساختمان‌ها دیگر یک هدف عمده برای مهاجمین نیست، اما من نگران این هستم که چگونه یک روزنامه نگار در خانه خود بدون هیچ گونه حمایت یا منابع، خود را محفوظ نگه دارد."

در شهر اناپوليس بنایی به یادبود از پنج قربانى اين رويداد هر یک جرالد فیشمن، راب هیاسن، جان مک نامارا، ربکا اسمیت، و وندی وینترز اعمار شده است.

گیلسپی نیز از طریق نمایشگاهی از خانوادهٔ رسانه کپیتل گزت تجلیل می‌کند. مفکورهٔ این نمایشگاه زمانی شکل گرفت که گیلسپی در حال مجادله با اثرات آن حمله بود. اما مستندی درباره یک عکاس براى خلق اين نمايشگاه برايش الهام بخش گردید.

XS
SM
MD
LG