لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار بالون گاز در چین ۳۱ کشته برجا گذاشت


انفجار بالون گاز در یک رستوران زنجیره‌ای در شمالغرب چین سبب کشته شدن ۳۱ نفر و زخمی شدن هفت نفر دیگر شد.

مقام‌های چینی گفتند که این انفجار ناوقت شام چهارشنبه در یک ساحهٔ‌ مزدحم در شهر ینچوان، مرکز ساحهٔ خودمختار و عمدتاً مسلمان نشین نینگشیا هوی در حالی به وقوع پیوست که مردم برای تماشای یک جشنوارهٔ سنتی در محل تجمع کرده بودند.

به گزارش رسانه‌های چینی، شمار زیاد کسانیکه در نزدیکی محل انفجار قرار داشتند، پس از این رویداد بی‌هوش شدند و برخی از شاهدان عینی از نشت شدید بوی گاز در محل رویداد حکایت دارند.

سینهوا، خبرگزاری دولتی چین گزارش داده است که یک ساعت پیش از وقوع انفجار،‌ کارمندان این رستوران به نشت گاز از یک بالون موجود در این رستوران پی برده بودند و انفجار درست در زمانی به وقوع پیوست که یک کارمند این رستوران سرگرم کار بود تا جایی را که گاز از آن نشت می‌کرد، ترمیم کند.

شی جینپینگ، رییس جمهور چین دستور مراقبت فوری طبی به آسیب دیدگان این رویداد را داده و نیز به مقام‌ها گفته است که علت این رویداد را مشخص کرده و عاملان آن را حسابده قرار دهند.

شی به نهادهای محلی این ساحه دستور داده است تا "همه انواع خطرات پنهان" را تشخیص و به آن رسیدکی کنند و کمپاینی را برای مصوونیت محل کار در این ساحه راه اندازی کنند.

تا کنون نه نفر به شمول مالک، سهم‌داران و کارمندان این رستوران بازداشت شده و بر اساس گزارش سینهوا، دارایی‌های آنان منجمد شده است.

ویدیو‌هایی که پس از این رویداد در شبکه‌های اجتماعی نشر شده است، امدادرسانان را نشان می‌دهد که با استفاده از زینه‌ها در تلاش بیرون کشیدن قربانیان و آسیب دیدگان از منزل دوم این رستوران اند.

وقوع رویدادهای صنعتی در چین یک امر معمول است که در اغلب موارد به نظارت نابسندهٔ حکومتی، فساد، تلاش برای صرفه جویی و آموزش ناکافی مصوونیت به کارمندان صنایع ربط داده می‌شود.

XS
SM
MD
LG