لینک های دسترسی

Breaking News

آتش‌سوزی در یکی از فابریکه‌های چین ۳۶ کشته برجا گذاشت


صحنه‌ای از آتش‌سوزی در شهر آنیانگ ولایت هنان چین
صحنه‌ای از آتش‌سوزی در شهر آنیانگ ولایت هنان چین

رسانه‌های چین روز دوشنبه ۲۱ نومبر (۳۰ عقرب) گزارش دادند که در اثر آتش‌سوزی در یکی از فابریکه‌‌ها واقع در چین مرکزی، ۳۶ نفر جان باختند و دو نفر دیگر ناپدید شده اند.

سینهوا، خبرگزاری رسمی چین، گزارش داده است که این آتش‌سوزی پس از چاشت دوشنبه به وقت محل در شهر آنیانگ ولایت هنان واقع در مناطق مرکزی چین رخ داد، اما در مورد جزییاتی ارایه نکرد.

پس از وقوع این آتش‌سوزی تیم‌های نجات به شمول کارمندان اطفاییه، نیروهای امنیتی، ادارهٔ شاروالی و ادارهٔ حالت اضطرار به محل رویداد شتافتند. این آتش‌سوزی ساعت ۱۱ شب به وقت محل خاموش گردید.

تلویزیون مرکزی چین ( CCTV) گزارش داده است که علاوه بر کشته شدگان و افرادی که ناپدید شده اند، دو زخمی در شفاخانه بستری شده اند،‌ اما زندگی آنان با تهدید مرگ مواجه نیست.

مقام‌ها گفته اند که یک ''مظنون جنایی'' در ارتباط با این آتش‌سوزی دستگیر شده و در توقیف به سر می‌برد، اما در مورد جزییات ارایه نکرده اند.

حادثات در فابریکه‌های صنعتی چین به دلیل معیار‌های ضعیف ایمنی و فساد اداری در آن کشور یک امر معمول است.

در ماه جون سال روان میلادی، در اثر وقوع انفجار در یک فابریکهٔ کیمیایی واقع در شهر شانگهای چین یک نفر کشته و یک نفر دیگر زخمی شد.

سال گذشته نیز در اثر انفجار گاز در شهر مرکزی شییان چین ۲۵ نفر کشته شدند و چندین ساختمان به طور کامل منهدم گردید.

در مارچ ۲۰۱۹، انفجار در فابریکه‌ای واقع در منطقهٔ یانچنگ که در فاصلهٔ ۲۶۰ کیلومتری شانگهای موقعیت دارد، سبب کشته شدن ۷۸ نفر شد و شماری زیادی خانه‌ها در اثر این انفجار از بین رفت.

چهار سال قبل از آن،‌ انفجار بزرگی در گدام مواد کیمیایی واقع در شمال منطقهٔ تیانجین موجب کشته شدن ۱۶۵ نفر شد و این انفجار یکی از بدترین حوادث صنعتی در چین بود.

XS
SM
MD
LG