لینک های دسترسی

Breaking News

کووید۱۹ در افغانستان؛ ثبت بیشترین واقعات جدید در هرات


وزارت صحت عامۀ افغانستان اعلام کرد که از جملۀ ۱۴۱ واقعۀ جدید کروناویروس طی شبانه‌روز گذشته، ۱۰۵ مورد آن در هرات ثبت شده است.

این وزارت روز چهارشنبه ۲۱ اکتوبر (۳۰ میزان) گفت که در جریان ۲۴ ساعت گذشته ۴۸۶ مورد مشکوک کروناویروس در لابراتوارهای این وزارت آزمایش شده که نتایج ۱۴۱ مورد آن مثبت بوده است.

واقعات جدید در ولایت‌های هرات، کابل، قندهار، بلخ، پکتیا، تخار، بامیان، کندز و زابل ثبت شده است.

بر اساس معلومات وزارت صحت عامۀ افغانستان از آغاز شیوع کروناویروس تا اکنون ۴۰هزار و ۵۱۰ شهروند این کشور به کووید۱۹ مبتلا شده اند.

همچنان این وزارت از ثبت دو واقعۀ مرگ ناشی از کروناویروس در ولایت‌ کابل خبر داده است که با این حساب تعداد کل قربانیان کووید۱۹ در افغانستان به ۱۵۰۱ رسید.

معلومات وزارت صحت عامه نشان می‌دهد که در شبانه‌روز گذشته ۳۰ بیمار کووید۱۹ در کابل و چهار تن دیگر در قندهار بهبود یافته اند که با این آمار رقم مجموعی شفایاب‌شدگان ۳۳هزار و ۸۲۴ مورد می‌رسد.

وزارت صحت عامه با اشاره به فرارسیدن فصل سرما و احتمال موج دوم کروناویروس تاکید کرده که شهروندان افغانستان می‌توانند با پوشیدن ماسک و رعایت نکات بهداشتی، درصدی واقعات مثبت کووید۱۹ را کاهش دهند.

کروناویروس برای نخستین‌بار در شهر ووهان ایالت هوبی چین شیوع یافت و سپس به همه‌گیری مرگبار جهانی مبدل گشت.

بر اساس آمار پوهنتون امریکایی جانس هاپکینز، در سراسر جهان تا صبح چهارشنبه ۲۱ اکتوبر (۳۰ میزان) بیش از ۴۰ میلیون و ۸۱۸ هزار نفر به بیماری کووید۱۹ مبتلا شده و بیش از یک میلیون و ۱۲۵ هزار نفر دیگر پس از ابتلا به آن جان باخته اند.

XS
SM
MD
LG