لینک های دسترسی

Breaking News

فعالان: فیفا باید در تغییر وضعیت حقوق بشر در روسیه همکاری کند


فعالان حقوق بشر میگویند که روسیه با استفاده از شان و شوکت جام جهانی فوتبال، تلاش دارد تا موارد نقض حقوق بشر را در آنکشور پنهان کند.

به گفتۀ این فعالان، در طول شش سال گذشته گروه های مخالف، خبرنگاران، همجنسبازان و سازمان های غیر دولتی از سوی روسیه شدیداً مورد هدف قرار گرفته اند.

فعالان حقوق بشر از فدراسیون بین المللی فوتبال یا فیفا خواسته تا با استفاده از نفوذش در تغییر وضعیت حقوق بشر در روسیه، همکاری کند.

١٢ شهر روسیه که جام جهانی فوتبال ٢٠١٨ را میزبانی میکنند، طوری آماده ساخته شده که بیانگر یک تصویر مثبت روسیه میباشد. اما فعالان حقوق بشر از مهمانان این شهرها میخواهند تا به چهرۀ اصلی حکومت روسیه نیز توجه کنند.

فعالان حقوق بشر میگویند که پس از سقوط جماهیر اتحاد شوروی، وضعیت حقوق بشر بزرگترین بحران در آن کشور محسوب میشود.

تانیا لوکشینا، از دیدبان حقوق بشر میگوید که "اتباع روسیه اجازۀ آزادی بیان و اعتراض را ندارند" و می افزاید که بخاطر ابراز بعضی از نظریات، ممکن به حبس محکوم شوند.

قبل از المپیک زمستانی سوچی در سال ٢٠١۴، ولادمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه تعداد از زندانیان سیاسی را از بند رها کرد. حال، مدافعین حقوق بشر انتظار تکرار چنین کار را دارند.

فدراسیون بین المللی فوتبال گفته است که در مورد وضعیت حقوق بشر با مقامات روسیه در تماس بوده و به پیشرفت های نیز نایل شده اند.

باوجود آن هم این هراس وجود دارد که با ختم بازی های فوتبال و برگشت مهمانان بین المللی، وضعیت حقوق بشر در روسیه ممکن وخیم تر شود.

فعالان: فیفا باید در تغیر وضعیت حقوق بشر در روسیه همکاری کند
please wait

No media source currently available

0:00 0:03:24 0:00

XS
SM
MD
LG