لینک های دسترسی

Breaking News

مقام‌ها و حامیان مالی حزب دموکرات از هریس در رقابت ریاست جمهوری امریکا اعلام حمایت کردند 


کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده
کاملا هریس، معاون ریاست جمهوری ایالات متحده

پس از کنار رفتن جوبایدن از رقابت ریاست جمهوری، شمار زیادی از قانونگذاران، والیان و حامیان مالی حزب دموکرات، حمایت شان را از کاملا هریس در انتخابات ریاست جمهوری ماه نومبر اعلام کردند.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، روز یکشنبه از معاونش، کاملا هریس در رقابت ریاست جمهوری در مقابل دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، اعلام حمایت کرد.

هریس ۵۹ ساله، روز گذشته فوراً پس از کنار رفتن بایدن گفت که تلاش خواهد کرد نامزدی حزب دموکرات را کسب کند.

پیش از آنکه بایدن در سال ۲۰۲۰ هریس را منحیث معاونش انتخاب کند، او سناتور ایالت کالیفورنیا بود.

این در حالی است که برخی از نظرپرسی‌های رای‌دهندگان احتمالی نشان می‌دهد که میزان محبوبیت هریس در مقابل ترمپ اندکی بهتر از بایدن است و در چند نظر سنجی معدود، او از ترمپ پیشی گرفته است.

هریس گفت: "برای متحد ساختن حزب دموکرات و ملت ما و برای شکست دادن دونالد ترمپ، هر آنچه در توان دارم،‌ انجام خواهم داد. ما ۱۰۷ روز دیگر تا انتخابات داریم. در کنارهم مبارزه خواهیم کرد و در کنارهم پیروز خواهیم شد."

اکت‌بلو، نهاد عمدهٔ جمع آوری کمک‌های مالی به حزب دموکرات، ناوقت یکشنبه اعلام کرد که تنها در یک روز برای ستاد انتخاباتی هریس ۴۶.۷ میلیون دالر جمع آوری کرد.

در همین حال، انجمن کمیته‌های دولتی حزب دموکرات که مسوول انتخاب اعضای این حزب برای کرسی‌های دولتی است، با نشر اعلامیه‌ای گفت که اکثریت رهبران این حزب در دولت از نامزدی هریس حمایت می‌کنند، اما شماری دیگری از آنان به دلایل وظیفوی از اظهار نظر خودداری کرده اند.

حمایت روز یکشنبه از هریس شامل دست‌کم یک عضو کابینهٔ بایدن نیز بود. پیت بوتیجیج، وزیر ترانسپورت ایالات متحد، گفت که برای انتخاب هریس منحیث نامزد حزب، هر آنچه در توان دارد انجام خواهد داد.

اگرهریس بتواند نامزدی حزب دموکرات را کسب کند، او در تاریخ ۲۴۸ سالهٔ ایالات متحده، نخستن زن سیاهپوست و آسیای جنوبی نژاد خواهد بود که نامزد ریاست جمهوری می‌شود.

پس از مناظرهٔ تلویزیونی با دونالد ترمپ، شماری زیادی از اعضای حزب دموکرات و حامیان مالی آن از جو بایدن خواستند که از نامزدی حزب کنار برود.

اما بایدن گفته بود که از این رقابت پاپس نخواهد کشید، مگر این که خداوند از وی بخواهد یا نظرپرسی‌ها نشان دهد که وی ترمپ را شکست داده نمی‌تواند و یا هم داکتران برایش بگویند که از نظر جسمانی توانایی ندارد به مبارزه‌اش ادامه دهد.

دونالد ترمپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه، بر بایدن و کاملا هریس تاخت و گفت که بایدن هیچ زمانی توانایی خدمت منحیث رییس جمهور را نداشت. او به شبکهٔ تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که شکست دادن کاملا هریس در مقایسه با جو بایدن، آسانتر خواهد بود.

در کنار نام کاملا هریس، نام‌های شماری از نامزدان بالقوه در حزب دموکرات نیز از مدتی برسر زبان‌ها است، به شمول گریچین وایتمیر، والی میشیگن، جاش شاپیرو، والی پنسلوانیا، جی بی پرتزکر، والی ایلینوی و گاوین نیوسم، والی کالیفورنیا. با آنهم، شاپیرو و نیوسم حمایت شان را از هریس اعلام کرده اند.

بل کلنتن، رییس جمهور پیشین و هلری کلنتن، وزیر خارجه و نامزد پیشین حزب دموکرات برای ریاست جمهوری نیز، از کاملا هریس حمایت کرده اند.

کنوانسیون ملی حزب دموکرات ماه آینده برگزار می‌شود، جاییکه اعضای این حزب رسماً نامزد حزب را اعلام خواهند کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG