لینک های دسترسی

Breaking News

دیزنی در جریان جام جهانی کرکت ریکارد جدید بیننده را قایم کرد


رقابت نهایی میان آسترالیا و هند که آسترالیا برندهٔ آن شد، پربیننده‌ترین رقابت جام جهانی کرکت ۲۰۲۳ بود.
رقابت نهایی میان آسترالیا و هند که آسترالیا برندهٔ آن شد، پربیننده‌ترین رقابت جام جهانی کرکت ۲۰۲۳ بود.


والت دیزنی روز پنجشنبه ۲۳ نومبر (دوم قوس) اعلام کرد که در جریان جام جهانی بازی‌های ۵۰ اووره کرکت مردان که در هند برگزار شده بود، کانال‌های تلویزیونی این شرکت در هند و پلتفورم‌های نشرات دیجیتلی آن ریکارد جدید بیننده را قایم کرد.

شبکه‌های تلویزیونی والت دیزنی که یکی از بزرگترین شرکت‌های پیشتاز در عرصهٔ پخش برنامه‌های تلویزیونی در جهان است، در جریان مسابقات جام جهانی کرکت که ۴۸ روز به طول انجامید، ۵۱۸ میلیون بیننده داشته است.

این شرکت گفته است که اپلکیشن نشر زنده دیزنی در جریان رقابت نهایی جام جهانی کرکت ۲۰۲۳که یکشنبه گذشته بین آسترالیا و هند برگزار شد، حدود ۵۹ میلیون بیننده داشت.

آمار بینندگان دیزنی در حالی ارایه می‌شود که این شرکت به شدت با شرکت خدمات نشراتی جیوسینما در رقابت است. موکیش امبانی، میلیاردر هندی مالک شرکت جیوسینما است.

امبانی در ماه‌های اخیر کمپاین گسترده را برای اشتهارات در مورد جیوسینما راه اندازی کرده و گفته است که پخش موبایل روش مطلوب برای تماشای مسابقات است، نه تلویزیون.

با اینحال، والت دیزنی روز پنجشنبه گفته است که کم و بیش ۳۰۰ میلیون نفر تنها مسابقهٔ نهایی جام‌ جهانی کرکت را در تلویزیون تماشا کردند.

سنجوگ گوپتا، مسوول نشرات ورزشی در دیزنی ستار گفت: "این رقابت ورزشی به پربیننده‌ترین رویداد در تاریخ تلویزیون در هند مبدل شد."

دیزنی در جریان جام جهانی کرکت، گزینهٔ پخش رایگان این رویداد ورزشی را در اختیار کاربران تلیفون‌های هوشمند در هند قرار داد. این اقدام بخشی از استراتیژی این شرکت برای کسب درآمد بیشتر از اشتهارات بود.

جیوسینما نیز پخش مستقیم مسابقات جام جهانی را رایگان در اختیار کاربران تلیفون‌های هوشمند قرار داده بود.

هند میزبان جشنواره ۱۳ جام جهانی کرکت مردان بود که با پیروزی‌های پیاپی خود را به مرحلهٔ نهایی این جام رساند، اما در بازی نهایی مغلوب تیم آسترالیا شد.

دیزنی قرارداد پخش تلویزیونی و دیجیتلی رقابت‌های کرکت بین سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۷ را در هند به ارزش سه میلیارد دالر با کمیتهٔ بین‌المللی کرکت قرارداد کرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG