لینک های دسترسی

Breaking News

ده‌ها مهاجر افغان از زندان‌های پاکستان آزاد شدند – طالبان


 ملل متحد گفته که پاکستان تا ۳۱ دسمبر ۲۰۲۳، حدود ۳۱هزار مهاجر افغان را بازداشت کرده است
ملل متحد گفته که پاکستان تا ۳۱ دسمبر ۲۰۲۳، حدود ۳۱هزار مهاجر افغان را بازداشت کرده است

قنسولگری حکومت طالبان در شهر کراچی پاکستان از رهایی ده‌ها مهاجر افغان از زندان‌های ایالت سند و انتقال آنان به افغانستان خبر داده است.

این قنسولگری امروز یکشنبه سوم مارچ (۱۳ حوت) با نشر پیامی در ایکس گفته است که به شمول یک زن ۴۰ شهروند افغانستان از زندان‌های کراچی آزاد شدند.

پیش از این، جنرال قنسول طالبان در پاکستان گفته بود که هنوز هم ۲۷۹ شهروند افغانستان در زندان‌های سند محبوس اند و تلاش‌ها برای رهایی آنان جریان دارد.

آمار قنسولگری حکومت طالبان در کراچی نشان می‌دهد که طی بیش از یک سال گذشته ۳۲۱۶ مهاجر افغان، به شمول زنان و کودکان، که در محابس سند زندانی بودند، آزاد و به افغانستان منتقل شده اند.

بازداشت و زندانی‌کردن مهاجرین افغان در پاکستان پس از آن شدت گرفت که حکومت آن کشور به مهاجرین بدون اسناد قانونی، به شمول افغان‌ها، مهلت داد که تا اول نومبر ۲۰۲۳ آن کشور را ترک کنند.

بر اساس آمار کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان، پاکستان میزبان حدود ۳.۲ میلیون مهاجر افغان و سایر افغان‌هایی است که برای اسکان در کشور سومی منتظر اند.

پیش از این، کمیشنری عالی ملل متحد در امور پناهندگان در گزارشی گفته بود که بیش از ۵۰۰ هزار مهاجر افغان از پاکستان به کشورشان برگشته اند.

آمار این کمیشنری نشان می‌دهد که نهادهای امنیتی پاکستان تا ۳۱ دسمبر سال گذشته، حدود ۳۱هزار مهاجر افغان را بازداشت و زندانی کرده است.

پیش از این مقامات پاکستانی بارها ادعا کرده اند که تروریست‌ها از خاک افغانستان وارد پاکستان می‌شوند و حملات تروریستی انجام می‌دهند، از همین‌رو باید مهاجرین غیرقانونی افغان به کشورشان برگردند.

اما حکومت طالبان در افغانستان این اتهامات را رد کرده و گفته است که مقامات پاکستان نباید افغانستان را به ناکامی‌های امنیتی خود مقصر بخوانند.

گروه

XS
SM
MD
LG