لینک های دسترسی

Breaking News

درگیری‌ها در جنوب غزه سبب کشته شدن هشت سرباز اسراییلی شد


اردوی اسراییل می‌گوید که هشت سرباز اسراییلی روز شنبه ۱۵ جون (۲۶ جوزا) زمانی کشته شدند که واسطهٔ زرهی حامل آنان هدف قرار گرفت.

اردوی اسراییل با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این سربازان در جریان عملیات در جنوب غزه کشته شدند و به خانواده‌ها سربازان کشته شده، اطلاع داده شده است.

دانیل هاگاری، سخنگوی اردوی اسراییل، گفت که انفجار صبح شنبه به وقت محلی در نزدیکی رفح رخ داد. به گفته او، انفجار یا ناشی از مواد جا سازی شده توسط حماس بود و یا توسط میزایل ضد تانک.

در عین حال،‌ نیروهای اسراییلی به پیشروی خود در شهر رفح واقع جنوب غزه و اطراف آن ادامه دادند که در نتیجه حملات آنان، دست‌کم ۱۹ فلسطینی کشته شدند.

تلفات روز شنبه یکی از سنگین‌ترین تلفات نیروهای اسراییل در جریان بیش هشت ماه عملیات نظامی آن کشور در نوار غزه به شمار می‌رود. با کشته شدن هشت سرباز، مجموعاً ۳۰۶ نظامی اسراییلی از آغاز عملیات نظامی آن کشور بر نوار غزه کشته شده‌اند.

گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد. به گفته مقامات این کشور، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۷۰ نفر را کشتند و نزدیک به ۲۵۰ نفر را گروگان گرفتند.

اسراییل نیز در واکنش به این حمله، حملات انتقام جویانه خود را بر غزه آغاز کرد که به گفتهٔ وزارت صحت غزه تا اکنون باعث کشته شدن بیش از ۳۷ هزار و ۲۹۶ فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، شده است.

اما حکومت اسراییل در هفته‌های اخیر گفته است که در جریان عملیات نظامی دست‌کم ۳۰ هزار نفر کشته شده‌اند که اکثر آنان جنگجویان بودند.

اردوی اسراییل روز شنبه همچنین گفت که نیرو‌های آن مقدار زیادی تسلیحات را از رفح به دست‌ آوردند و بخشی از این تسلیحات را از تونل‌هایی به دست آوردند که توسط گروه حماس اعمار شده است.

با تشدید درگیری‌ها، احتمال توافق صلح که بر اساس آن جنگ توقف کند و گروگان‌های اسراییلی با زندانیان فلسطینی تبادله شود، بعید به نظر می‌رسد.

سخنگوی قدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی که متحد حماس است، روز شنبه از طریق ویدیویی که در تلگرام نشر شد، گفت که اسراییل فقط در صورتی گروگان‌های خود را از غزه به دست خواهد آورد که به جنگ پایان بدهد و نیروهای خود را نوار غزه بیرون کند.

اما یک هفته قبل از این، بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، با نشر یک پیام ویدیویی گفته بود که شکست حماس یگانه راهی آزادی گروگان‌ها از نزد این گروه است.
بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG