لینک های دسترسی

Breaking News

اتحادیه اروپا می‌خواهد به نیروهای اوکراینی آموزش نظامی بدهد 


رییس پالیسی خارجی اتحادیهٔ اروپا می‌گوید که کشورهای عضو این اتحادیه در مورد آغاز ماموریت آموزش نیروهای اوکراینی بحث می‌کنند.

جوسپ بوریل امروز ۲۲ اگست (۳۱ اسد) گفت که پیشنهاد آموزش نظامی این نیروها در کشورهای نزدیک به اوکراین در نشست دو روزهٔ هفتهٔ آیندهٔ وزرای دفاع اتحادیهٔ اروپا در پراگ، پایتخت جمهوری چک، به بحث گرفته خواهد شد.

آقای بوریل گفت: "امیدوارم این پیشنهاد منظور شود. البته که این یک ماموریت بزرگ است. هر ماموریت باید مطابق به سطح تنش راه اندازی شود."

روسیه به تاریخ ۲۴ فبروری سال جاری بر اوکراین حمله کرد. در جریان این درگیری‌ها تا اکنون ده‌ها هزار غیرنظامی کشته شده است.

کمک‌های نظامی و استخباراتی اروپا و ایالات متحده با نیروهای اوکراینی در کند ساختن پیشروی نیروهای روسی کمک کرده است، اما نتوانسته‌ آنان را متوقف کند.

جوسپ بوریل افزود که باید تمامی کشورهای اتحادیهٔ اروپا روی جزییات این ماموریت آموزشی توافق کنند.

این در حالی است که کشورهای متعدد اروپایی، به ویژه بریتانیا، از قبل بر اساس توافقات دوجانبه به نیروهای اوکراینی آموزش‌های نظامی را فراهم کرده اند.

هدف این ماموریت، آموزش ۱۰ هزار نظامی اوکراینی در بخش‌های استفاده از تسلیحات، کمک‌های اولیه در میدان جنگ و مهارت‌های گزمه است.

آقای بوریل اضافه کرد که اتحادیهٔ اروپا ماموریت‌های مشابهی را در برخی از کشور ها از جمله مالی، موزمبیق، نایجر، چاد و چندین کشور دیگر انجام داده است.

XS
SM
MD
LG