لینک های دسترسی

Breaking News

انفجار در حومۀ شهر مسکو کم از کم ۵۲ زخمی برجا گذاشت


مقامات در روسیه به روز چهارشنبه نهم اگست (۱۸ اسد) گفتند که انفجار در یک فابریکه در حومۀ شهر مسکو منجر به زخمی شدن کم از کم ۵۲ نفر شد.

به گفتهٔ مقامات این انفجار در شهر سرگیف پوساد، در ۵۶ کیلومتری شمال شرق مسکو، در یک فابریکهٔ تولید وسایل بصری رخ داده است.

آندری وروبیوف، والی مسکو به تلویزیون ملی روسیه گفت: "تاکنون ۵۲ نفر برای تداوی منتقل شده اند. برخی از آنان به خاطر امواج انفجار ضربه دیده و برخی دیگر دچار سوختگی شده اند."

ویدیویی که در رسانه‌های دولتی روسیه منتشر شده است، نشان می دهد که آتش مهیبی از یک ساختمان بلند می شود و صدای انفجار شنیده می‌شود که شیشه های برخی از ساختمان ها در ساحه را می‌شکند.

وروبیوف گفت که نمی تواند در مورد علت انفجار اظهار نظر کند اما افزود که بررسی ها ادامه دارد.

ساعاتی پیش از وقوع این انفجار، مقام‌های روسی گفتند که نیروهای دافع هوای آن کشور دو طیارۀ بی‌سرنشین (درون) را سرنگون کردند که قصد پرواز به سمت مسکو را داشت. مقام‌های روسی ادعا کردند که اوکراین با استفاده از این درون‌ها قصد حمله بر مسکو را داشت.

سرگی سوبیانین، شاروال مسکو گفت که در این رویداد هیچ آسیبی به کسی نرسیده است. وزارت دفاع روسیه این رویداد را "حملۀ تروریستی" عنوان کرده است.

تا کنون مشخص نشده است که این درون‌ها از کجا به پرواز درآمده بودند و مقام‌های اوکراینی نیز تا کنون در مورد ادعاهای مقام‌های روسی تبصره‌ای نکرده اند.

گروه

XS
SM
MD
LG