لینک های دسترسی

Breaking News

طالبان از کشته شدن شش نفر در حملۀ انتحاری در کابل خبر دادند


این انفجار دقایقی پس از رخصتی دفاتر دولتی به وقوع پیوسته است.
این انفجار دقایقی پس از رخصتی دفاتر دولتی به وقوع پیوسته است.

انفجاری حوالی ساعت ۴:۱۵ عصر امروز دوشنبه دوم سپتمبر (۱۲ سنبله) در مقابل لوی سارنوالی افغانستان در ساحۀ دارالامان شهر کابل به وقوع پیوست.

خالد زدران، سخنگوی قوماندانی امنیۀ طالبان در ولایت کابل، گفته است که در این رویداد شش غیرنظامی به شمول یک زن کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شده اند.

با اینحال، برخی شاهدان عینی در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده اند که تلفات این رویداد، به شمول کشته و زخمی، بیشتر از ۳۰ نفر بوده است.

زدران گفته است که این حمله انتحاری بوده و در ساحۀ قلعۀ بختیار به وقوع پیوسته است. او گفته است که زخمی شدگان این انفجار به شفاخانه منتقل شده و تحقیقات آغاز شده است.

زدران نگفته است که هدف مهاجم انتحاری کی بوده است، اما برخی رسانه‌ها گزارش داده اند که "کارمندان ریاست نظارت و تعقیب فرامین طالبان" بوده است.

ویدیویی به دسترس صدای امریکا رسیده است که به گفتۀ شاهدان این رویداد متعلق به مهاجم انتحاری حملۀ امروز بوده است. هرچند صدای امریکا صحت این ویدیو را که قابل نشر نیست، مستقلانه تایید نکرده است.

تا اکنون هیچ گروهی مسوولیت این انفجار را به دوش نگرفته است، اما در بیش از سه سال گذشته که طالبان بر افغانستان حاکم شده اند، مسوولیت بیشترین انفجارها و حملات را در این کشور، گروه دولت اسلامی (داعش) به دوش گرفته است.

گروه

XS
SM
MD
LG