لینک های دسترسی

Breaking News

مهاجمان مسلح پنج نظامی پاکستانی را کشتند


آرشیف
آرشیف

مقامات امنیتی پاکستان می‌گویند که پنج سرباز پاکستانی و پنج مهاجم مسلح در درگیری در مربوطات ایالت خیبر پشتونخوا در نزدیکی مرز با افغانستان کشته شدند.

مقامات امنیتی به صدای امریکا گفتند که این درگیری بامداد روز دوشنبه، ۲۷ می (هفتم جوزا)، زمانی در ساحۀ تیرا رخ داد که گروهی از مهاجمان به یک پاسگاه امنیتی اردوی پاکستان حمله کردند که در نتیجه آن پنج سرباز کشته و شش سرباز دیگر زخمی شدند.

تیرا یک ساحۀ کوهستانی در امتداد خط دیورند است که در نزدیکی سپین‌غر در ولایت ننگرهار افغانستان واقع شده است.

تا هنگام نشر این گزارش دفتر روابط عمومی اردوی پاکستان حاضر نشد که در رابطه به این حمله به صدای امریکا جزییات را شریک کند.

یک گروه‌ متحد تحریک طالبان پاکستان "تی تی پی" در بیانیه‌ای مسوولیت این حمله را به عهده گرفته است.

این حمله یک روز پس از حمله اردوی پاکستان علیه تندروان در حومه شهر پشاور مرکز ایالت خیبر پشتونخوا انجام شد که در آن دو سرباز پاکستانی و پنج تندرو کشته شدند.

محسن نقوی، وزیر داخله پاکستان روز یکشنبه ۲۶ می (ششم جوزا) در یک کنفرانس خبری در لاهور بار دیگر بر درخواست اسلام‌آباد از حکومت طالبان تاکید کرد و خواست تا جلو حملۀ جنگجویان تحریک طالبان پاکستانی را علیه نیروهای امنیتی در پاکستان بگیرد.

وزیر داخله پاکستان در این نشست خبری گفت که خواستار روابط خوب با افغانستان است، اما تاکید کرد که زمانی می‌توان با این کشور روابط خوب برقرار کرد که از خاک آن علیه پاکستان استفاده نشود.

نقوی افزود: "می‌خواهیم روابط خوبی با افغانستان برقرار کنیم، اما برای این مهم است که آنان [طالبان] این تروریستان را بازداشت و محاکمه کنند یا به ما تحویل دهند."

وزیر داخله پاکستان از حکومت طالبان خواست که تمامی سرکردگان گروه تحریک طالبان پاکستان را بازداشت کند.

نقوی مدعی شد که گروه تحریک طالبان پاکستان مانند یک پروژه در حال برنامه‌ریزی حملات علیه نیروهای امنیتی در پاکستان است و سازمان‌های استخباراتی دشمن در ازای این حملات پول زیادی به آنها می‌پردازند. اما وی نام هیچ کشوری را ذکر نکرد و جزییات بیشتری در این باره ارایه نکرد.

حکومت طالبان تا اکنون به این اظهارات وزیر داخله پاکستان واکنش نشان نداده، اما قبلاً بارها ادعای پاکستان مبنی بر حمایت از تحریک طالبان پاکستانی را رد کرده و گفته است که به کسی اجازه نمی‌دهد از خاک افغانستان علیه هیچ کشوری استفاده کند.

گروه

XS
SM
MD
LG