لینک های دسترسی

Breaking News

حامی دیروز و رقیب امروز ترمپ؛ کریستی وارد رقابت‌های انتخاباتی امریکا می‌شود


کریس کریستی، والی پیشین ایالت نیوجرسی قرار است عصر روز سه شنبه ششم جون (۱۶ جوزا) نامزدی خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، رسماً اعلام کند.

کریستی در سال ۲۰۱۶ نیز یکی از نامزدان حزب جمهوری‌خواه برای کرسی ریاست جمهوری بود، اما در آن انتخابات دونالد ترمپ به صفت نامزد نهایی جمهوریخواه رقابت کرد و پیروز شد.

بعد از ناکامی در انتخابات ۲۰۱۶، آقای کریستی به جمع متحدان آقای ترمپ پیوست، اما پس از یورش هواداران آقای ترمپ به مقر کانگرس امریکا و به دلیل امتناع ترمپ از پذیرش نتایج انتخابات سال ۲۰۲۰، به یکی از منتقدان سرسخت او مبدل شد.

سایر نامزدان حزب جمهوریخواه، دونالد ترمپ رییس جمهور پیشین، تم سکات سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی، نیکی هیلی، والی پیشین ایالت کارولینای جنوبی و سفیر پیشین ایالات متحده در ملل متحد، آسا هچینسن والی، پیشین ایالت ارکنساس، ویوک راماسوامی، متشبث فناوری، لیا الدر مجری رادیو و ران دی سانتیس، والی فلوریدا استند.

مایک پنس، معاون پیشین ریاست جمهوری ایالات متحده نیز، روز دوشنبه پنجم جون (۱۵ جوزا) کارزار انتخاباتی‌اش را برای کسب نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده آغاز کرد.

آقای کریستی خود را به عنوان تنها نامزدی معرفی کرده است که مایل است مستقیماً با ترمپ مقابله کند.

کریستی اخیراً در مصاحبه‌ای گفت: "من ابله نیستم. راه برنده شدن، شکست دادن مردی است که جلوتر است. و بنابراین یک کمپاین چگونه خواهد بود؟ کمپاین انتخاباتی چالش مستقیم به دونالد ترمپ که در تلاش بازگشت به ریاست جمهوری است، خواهد بود."

کرستی همچنین گفته است که اگر باور نمی‌داشت راه مناسبی برای پیروزی‌اش وجود دارد، تنها برای حذف کردن ترمپ خود را نامزد انتخابات ریاست جمهوری نمی‌کرد.

کریستی ادعای ترمپ مبنی بر دزدیده شدن انتخابات ۲۰۲۰ از وی را رد کرده به به حزب جمهوری‌خواه هشدار داده که باید به جلو بروند و خطر ضررهای آینده را، در صورت حمایت از ترمپ، متحمل نشوند.

سایر جمهوری‌خواهان با دیدگاه مشابه، از جمله لری هوگن، والی ایالت مریلند و کریس سونونو، والی نیوهمشر از رقابت در انتخابات دست کشیده و ابراز نگرانی کرده اند که داشتن نامزد‌های بیشتر در رقابت ممکن به نفع ترمپ باشد.

رقابت‌های میان حزبی جمهوریخواهان از ۱۵ تا ‍‍۱۸ ماه جولای سال آینده در شهر ملواکی ایالت ویسکانسن برگزار خواهد شد، جاییکه تنها یک عضو این حزب برنده اعلام شده و در نهایت در مقابل جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده و نامزد حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG