لینک های دسترسی

Breaking News

پنس نامزدی خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا رسماً اعلام کرد


مایک پنس، معاون پیشین رییس جمهور ایالات متحده روز چهارشنبه هفتم جون (۱۷ جوزا) نامزدی خود را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، رسماً اعلام کرد.

پنس که معاون دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده بود، اکنون برای کسب نامزدی این حزب با رییس قبلی‌اش، رقابت خواهد کرد.

آقای پنس در یک پیام ویدیویی گفت: "امروز در حضور خدا و خانواده‌ام اعلام می‌کنم که برای کرسی ریاست‌جمهوری ایالات متحده رقابت خواهم کرد."

پنس در تویتی که با این ویدیو نشر شد، نگاشته است: "من به مردم امریکا باور دارم... ما باهم می‌توانیم این کشور را برگردانیم و بهترین روزها برای بزرگترین ملت روی زمین هنوز در راه است."

او در طول تصدی معاونیت ریاست جمهوری - از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ - در مقابل اتهامات وارده بر ترمپ دفاع کرد، اما زمانیکه برخلاف میل دونالد ترمپ و رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنای کانگرس ایالات متحده، نتایج انتخابات ۲۰۲۰ امریکا و پیروزی جو بایدن را در این انتخابات تایید کرد، مورد نفرت حلقهٔ ترمپ قرار گرفت.

مایک پنس پس از پیروزی جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده در انتخابات همواره مورد سرزنش ترمپ قرار گرفته است تا اندازه‌ای که در یک کنفرانس محافظه‌کاران به او "خاین" خطاب شد.

به دنبال یورش طرفداران ترمپ بر مقر کانگرس ایالات متحده در ششم جنوری ۲۰۲۱ و در حالی که جلسهٔ تاییدی نتایج انتخابات ریاست جمهوری امریکا جریان داشت، شماری از آشوبگران شعارهایی بر ضد پنس سر داده و خواهان حلق آویز کردن وی در برابر ساختمان کانگرس امریکا شدند.

پنس پس از این رویداد، ترمپ را به مخاطره انداختن جان خانواده‌اش متهم کرد و نیز گفت که در مسایلی چون حق سقط جنین و چگونگی رسیدگی به مشکلات با ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، با ترمپ مخالفت داشته است.

مایک پنس در جریان دو سال گذشته تلاش کرد در ایالت‌های آیوا، کارولینای جنوبی و نیو همشیر، دیدگاه سیاسی‌اش را منحیث یک مسیحی، محافظه کار و جمهوری‌خواه، تقویت کند.

سایر نامزدان حزب جمهوریخواه، دونالد ترمپ رییس جمهور پیشین، کریس کریستی والی پیشین ایالت نیوجرسی، تم سکات سناتور جمهوریخواه از ایالت کارولینای جنوبی، نیکی هیلی، والی پیشین ایالت کارولینای جنوبی و سفیر پیشین ایالات متحده در ملل متحد، آسا هچینسن والی، پیشین ایالت ارکنساس، ویوک راماسوامی، متشبث فناوری، لیا الدر مجری رادیو و ران دی سانتیس، والی فلوریدا استند.

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ترمپ تاکنون نامزد پیشتاز این رقابت می‌باشد.

رقابت‌های میان حزبی جمهوریخواهان از ۱۵ تا ‍‍۱۸ ماه جولای سال آینده در شهر ملواکی ایالت ویسکانسن برگزار خواهد شد، جاییکه تنها یک عضو این حزب برنده اعلام شده و در نهایت در مقابل جوبایدن، رییس جمهور ایالات متحده و نامزد حزب دموکرات رقابت خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG