لینک های دسترسی

Breaking News

ملل متحد: باشندگان غزه با گرسنگی مواجه اند


برنامهٔ جهانی غذا روز پنجشنبه ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) گفت که غیرنظامیان در غزه به دلیل کمبود شدید مواد غذایی با گرسنگی مواجه اند.

سندی مک‌کین، مدیر اجرایی برنامهٔ جهانی غذا در روم با نشر اعلامیه‌ای گفت که غیرنظامیان در حالی با "احتمال فوری گرسنگی" مواجه اند که زمستان به سرعت در حال رسیدن است و سرپناه‌ها مزدحم و غیر مصوون بوده و آب آشامیدنی وجود ندارد.

این ادارهٔ ملل متحد که از هفته‌ها به اینسو در مورد افزایش گرسنگی در غزه هشدار داده است، گفت که در غزه نان اکنون به مشکل پیدا می‌شود یا اصلاً وجود ندارد.

برنامهٔ غذایی جهان اما گفته است که "می‌توان به این مشکل گرسنگی با یک ماموریت فرامرزی رسیدگی کرد" و یگانه امیدواری گشایش یک گذرگاه مصوون دیگر برای آوردن مواد غذایی به غزه است.

این ادارهٔ ملل متحد همچنان افزوده است که نبود نفت سبب شده که مواد غذایی که توسط موترهای باربری از مصر رسیده است، به غزه نرسد.

برنامهٔ غذایی جهان هشدار داده است که میزان مواد غذایی که وارد غزه می‌شود، هنوز هم ناکافی بوده و فقط پاسخگوی هفت در صد نیازمندی‌های روزمره است.

پس از حملۀ گروه حماس بر اسراییل که به گفتۀ مقام‌های اسراییلی سبب کشته شدن ۱۲۰۰ نفر شد و نیز ۲۴۰ نفر دیگر از سوی جنگجویان حماس گروگان گرفته شدند، نظامیان اسراییلی غزه را که در کنترول حماس است، به گونۀ پیهم هدف حملات هوایی و زمینی قرار داده اند که به گفتۀ مقام‌های صحی غزه منجر به کشته شدن بیش از ۱۱۵۰۰ فلسطینی، عمدتاً کودکان و زنان، شده است. هرچند آمار ارایه شده از سوی مقام‌های غزه و اسراییل را هیچ نهاد مستقلی تایید یا رد نکرده است.

گروه

XS
SM
MD
LG