لینک های دسترسی

Breaking News

حملات هوایی اسراییل در غزه سبب کشته شدن ۲۸ غیرنظامی فلسطینی شد


پس از حمله هوایی اسراییل دود غلیظ از یک ساختمان مسکونی واقع در غزه بلند شده است
پس از حمله هوایی اسراییل دود غلیظ از یک ساختمان مسکونی واقع در غزه بلند شده است

مقامات وزارت صحت غزه روز یکشنبه ۱۸ اگست (۲۸ اسد) گفتند که در اثر حملات تازهٔ هوایی اسراییل ۲۸ غیرنظامی فلسطینی، به شمول یک زن و شش فرزند‌اش، کشته شدند.

مقامات وزارت صحت غزه گفته‌ اند که چند حمله دیگر، سبب کشته شدن دو مرد، یک زن و دختراش در یک اپارتمان مسکونی شد.

مقامات شفاخانهٔ العوده نیز گفته است که در دو حمله در مرکز غزه نه نفر کشته شدند. در همین حال، مقامات شفاخانهٔ ناصر گفته اند که در حملهٔ دیگر در نزدیکی شهر خان یونس، چهار عضو یک خانواده، به شمول دو زن، کشته شده‌ اند.

این حملات قبل از سفر انتونی بلینکن، وزیر خارجهٔ امریکا، به اسراییل صورت گرفت. بلینکن به منطقه سفر کرده تا در مورد توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌ها از نزد حماس با جناح‌های مختلف گفتگو کند.

گفتگو‌ها برای آتش‌بس از ماه‌ها به اینسو ادامه دارد، اما تا حالا بی نتیجه مانده است. مقامات دخیل در مذاکرات بار‌ها گفته‌اند که به راه حل نزدیک شده‌ اند، اما هیچگاهی به توافق دست نیافتند.

ایالات متحده،‌ مصر و قطر که در مذاکرات میان اسراییل و گروه حماس نقش میانجی‌ را بازی می‌کنند، هفتهٔ گذشته پس از دو روز مذاکرات دوحه گفتند که به توافق نزدیک شده‌ اند، اما حماس اعلام کرد که "شرایط جدید" در طرح آتش‌بس غزه را که ایالات متحده ارایه کرده است، نمی‌پذیرد. قرار است این گفتگو‌ها در روز‌های آینده در قاهره، پایتخت مصر، از سر گرفته شود.

بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، در جریان صحبت با کابینه‌ٔ‌اش، حماس را در روند مذاکرات برای رسیدن به توافق آتش‌بس به ''لجاجت'' متهم کرد و خواهان حملات بیشتر بر این گروه شد.

نتنیاهوهمچنین گفت که حماس در مذاکرات دوحه نمایندهٔ خود را اعزام نکرد و به همین دلیل، خواهان فشار بیشتر بر یحیی سنوار، رهبر جدید حماس شد.

سنوار پس از آن به رهبری حماس گماشته شد که اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی حماس به تاریخ ۳۱ جولای در تهران، پایتخت ایران، کشته شد.

جنگ در غزه پس از آن آغاز شد که گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر اسراییل حمله کرد و به گفتهٔ مقامات اسراییلی حدود ۱۱۹۸ نفر را کشت که اکثریت شان غیرنظامیان بودند.

اسراییل پس از آن دست به حملات انتقاجویانه زد و تا اکنون به گفتهٔ مقامات فلسطینی در این حملات بیش از ۴۰ هزار نفر کشته شده که اکثریت شان زنان و کودکان اند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس و اسوشیتد پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG