لینک های دسترسی

Breaking News

پارلمان آلمان بودجهٔ پیش‌پرداخت خریداری سیستم دفاع راکتی اسراییلی را منظور کرد 


سیستم دفاع راکتی اررو-۳
سیستم دفاع راکتی اررو-۳

پارلمان آلمان روز چهارشنبه ۱۴ جون (۲۴ جوزا) بودجهٔ پیش‌پرداخت برای خریداری سیستم دفاع راکتی اررو-۳ ساخت اسراییل را منظور کرد.

یک منبع کمیتهٔ بودجهٔ مجلس نمایندگان پارلمان آلمان گفت که پیش پرداخت ۵۶۰ میلیون یورو برای خریداری این سیستم دافع هوا تصویب شد. انتظار می‌رود که این مقدار پول در بخش ساخت و تولید این سیستم در داخل اسراییل مصرف شود.

انتظار می‌رود که سیستم دافع هوای اررو-۳ ساخت اسراییل ۳.۹۹ میلیارد یورو هزینه بردارد، یک میلیارد یورو بیشتر از آنچه در ابتدا تخمین شده بود.

سیستم دوربرد اررو-۳ برای هدف قرار دادن میزایل‌ها در هوا طراحی شده است و توانایی ارایهٔ سپر محافظتی به کشورهای عضو اتحادیهٔ اروپا را دارد.

کمیتهٔ بودجهٔ مجلس نمایندگان پارلمان آلمان همچنان حدود ۹۵۰ میلیون یورو را برای خریداری شش سیستم دافع هوا (Iris-T SLM) ساخت آلمان نیز منظور کرد.

این پول از بودجهٔ ۱۰۰ میلیارد یورویی گرفته خواهد شد که اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان، آنرا برای تقویت دفاعی این کشور در پی تهاجم نظامی روسیه بر اوکراین اعلام کرده بود.

اگر این معامله مطابق پلان پیش برود، این سیستم دفاعی در ربع آخر سال ۲۰۲۵ به برلین تسلیم داده خواهد شد.

این انکشاف سال‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که آلمان سرمایه‌گذاری کمتر در بخش نیروهای مسلح این کشور داشت.

اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان، اوایل روز چارشنبه گفت که این سرمایه‌گذاری، پروژهٔ بزرگی است که تنها به آلمان تعلق نمی‌گیرد.

بر اساس معلومات فابریکهٔ تولیدی (IAI) اسراییل، سیستم اررو-۳ توانایی از بین بردن میزایل‌های بالستیکی را دارد که از فاصلهٔ ۲۴۰۰ کیلومتر پرتاب شده باشد.

این سیستم برای بار نخست در سال ۲۰۱۷ شامل نیروهای هوایی اسراییل شد و تا اکنون برای مقابله با حملات از ایران و سوریه از آن استفاده شده است.

حکومت آلمان پس از حملات میزاییلی روسیه بر اوکراین، از اعضای اروپایی ناتو خواسته است تا بخش دافع هوای خویش را تقویت کنند و از آنان تقاضا کرده است تا سیستم‌های ضد میزایل را خریداری کنند.

برای حفاظت از آسمان کشورهای ناتو، اکثریت کشورهای اروپایی با "ابتکار سپر آسمان اروپا" پیوسته اند.

XS
SM
MD
LG