لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان از اسراییل خواست تا از شدت جنگ در غزه بکاهد و از غیرنظامیان ‌محافظت کند


انالنا بایربوک، وزیر خارجهٔ آلمان
انالنا بایربوک، وزیر خارجهٔ آلمان

انالنا بیربوک، وزیر خارجهٔ آلمان، روز یکشنبه هفتم جنوری (۱۷ جدی) از اسراییل خواست تا عملیات نظامی خود را در غزه کاهش بدهد و برای محافظت ازغیرنظامیان در قلمرو تحت محاصره فلسطین، اقدامات بیشتری انجام دهد.

آلمان از زمان آغاز جنگ با حماس یکی از عمده‌ترین حامیان اسراییل بوده است، اما بیربوک هشدار داد که امنیت اسراییل به محدود کردن کشتارغیرنظامیان نیز بستگی دارد.

او گفت:‌ ''به صورت فزاینده‌ای واضح می شود که اردوی اسراییل باید برای محافظت از غیرنظامیان غزه اقدامات بیشتری را انجام دهد. راه هایی باید برای مبارزه با حماس بدون آسیب رساندن به شماری زیادی از فلسطینی‌ها پیدا شود.''

در حالی که جنگ اسراییل با حماس در نوار غزه وارد چهارمین ماه خود می‌شود،‌ بیربوک در جریان سفراش به بیت‌المقدس گفت که "درد و رنج بسیاری از مردم بی گناه نمی تواند به همین گونه ادامه یابد'' و تاکید کرد که نیاز است تا شدت عملیات نظامی کاهش یابد و مدیریت شود.

از آغاز جنگ میان اسراییل و گروه حماس که وارد چهارمین ماه خود می شود، این چهارمین بار است که بیربوک به منطقه سفر کرده است. با وجود تاکید وزیر خارجهٔ آلمان مبنی به محافظت از غیرنظامیان در نوار غزه، این دپلومات ارشد آلمان گفت که کشورش هنوز هم از اسراییل حمایت قوی می‌کنند.

بیربوک خطاب به مقامات اسراییل همچنین گفت: ''کشور شما می‌تواند با قوت بر همبستگی ما در مقابل ترور کور که در جستجوی نابودی اسراییل از نقشه است، حساب کند.''

او افزود: ''اگر حماس با تعصب این مبارزه بی‌معنا را دنبال نمی‌کرد" جنگ مدت‌ها پیش خاتمه پیدا می‌کرد.

اما بیربوک در عین حال تاکید کرد که اسراییل نیز به نوبهٔ خود به صورت واضح بررسی کند که چگونه در نوار غزه جنگ کند و پس از جنگ، چگونه در آنجا عمل کند. او گفت که فلسطینی‌ها نباید از قلمروشان ''اخراج'' شوند.

در حملهٔ حماس بر جنوب اسراییل، ۱۱۴۰ نفر که بیشتر شان غیرنظامیان بودند، کشته شدند و جنگجویان حماس ۲۴۰ نفر را گروگان گرفتند. از آن جمله، ۱۲۹ نفر هنوز هم در اسارات گروه حماس به سر می‌برند. اعتقاد بر این است که ۲۴ گروگان در جریان جنگ کشته شده اند.

به گفتهٔ وزارت صحت غزه،‌ پس از حملات حماس بر جنوب اسراییل، حملات هوایی و زمینی اسراییل سبب کشته شدن ۲۲هزار ۸۴۵ نفر در نوار غزه شده است که اکثر شان زنان و کودکان بودند. اما این آمار تا حالا از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

قرار است وزیر خارجهٔ آلمان در جریان سفرش با مقامات فلسطینی از جمله ریاض المالکی، وزیر خارجهٔ فلسطین، در کرانه‌ غربی ملاقات کند و سپس به مصر و لبنان سفر خواهد کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG