لینک های دسترسی

Breaking News

آلمان برای جذب کارگران مسلکی شرایط کسب تابعیت را آسان می‌کند


آلمان با تصویب یک قانون جدید از سوی کابینه این کشور برنامه اعطای تابعیت را برای جلب کارگران سایر کشور ها سهولت میبخشد. این اقدام به گفته مقامات حکومت آلمان ادغام مهاجرین را در جامعه آلمانی بهبود بخشیده و اقتصاد این کشور را که با کمبود کارگران مسلکی روبرو است، کمک خواهد کرد.

قانون جدید برای سهولت بخشیدن قوانین مربوط اعطای تابعیت آلمان از سوی صدراعظم این کشور و کابینه اش به روز چارشنبه ۲۳ اگست (اول سنبله ) به تصویب رسید و نیاز است تا از سوی مجلس سفلی پارلمان جای که ایتلاف سه حزبی لیبرال از اکثریت برخوردار نیز تصویب شود.

ننسی فیزر، وزیر داخله آلمان در مورد به خبرگزاری اسوشتد پرس چنین گفت: "این ریفورم یک تعهد در برابر آلمان عصری است. ما قانون عصری مهاجرت را ایجاد می کنیم تا در جامعه ما عدالت تامین شود وباید اضافه کنم که اکنون زمان آن فرا رسیده است."

این قانون ممکن از ماه جنوری سال آینده میلادی عملی شود. با عملی شدن آن حکومت در نظر دارد تا برای افرادی که پنج سال در آلمان اقامت داشته اند ویاهم کسانیکه نظر به برنامه دست آوردهای ادغام خاص این کشور، سه سال در آلمان بوده اند، در مقایسه با هشت سال، تابعیت آلمانی اعطا کند.

ننسی فیزر افزود:" ما باید فراموش نکنیم که روی این ریفورم سالها بحث کردیم اما این اقدام به دلیل تاخت وتاز و انزجار و شایعه پراگنی بی مورد در باره کسانیکه درین کشور زنده گی و کار می کنند و در رفاه جامعه سهم می گیرند، به تاخیر مواجه شده بود."

اطفالی که در آلمان به دنیا می آیند، در صورتیکه یکی از والدین آنها پنج سال درعوض هشت سال در آلمان به طور قانونی بودو باش داشته باشد، تابعیت آلمانی کسب می‌کنند.

وزیر داخله آلمان در ادامه گفت:"اهدای تابعیت قوی ترین تعهد به آلمان است و هیچ تعهدی از آن قوی تر در کشور وجود ندارد. هرکسی که بخواهد تابع کشور آلمان شود، می‌تواند در شرایط آزاد و اجتماع با تنوع زنده گی کند."

محدودیت ها بر تابعیت دوگانه افراد نیز رفع خواهد شد. اتباع کشورهای دیگر در حال حاضر باید برای بدست آوردن تابعیت آلمان تابعیت کشورهای متبوع خود را از دست بدهند. البته اتباع کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سویس از این قاعده مستثنی استند.

خانم فیزر میگوید آلمان در وسط رقابت جهانی برای پیداکردن افراد مسلکی در بخش های مختلف است و به کارکنان فنی و مسلکی اشد ضرورت دارد و این کار در صورت میسر می‌شود که شایسته ترین افراد را داشته باشیم و آنان بتوانند در آینده قابل پیشبینی عضو جامعه آلمان شوند.

متقاضیان تابعیت باید در اکثر موارد ثابت بسازند که از خود و خانواده خود بدون دریافت امتیازات حکومت، حمایت کرده می‌توانند.

گروه

XS
SM
MD
LG