لینک های دسترسی

Breaking News

وزارت داخلهٔ آلمان: پولیس بر منازل حامیان گروه حماس یورش برد 


وزارت داخلهٔ آلمان روز پنجشنبه ۲۳ نومبر (دوم قوس) گفت که نیروهای پولیس این کشور بر منازل اعضا و حامیان گروه حماس و یک سازمان دیگر فلسطینی یورش بردند.

این وزارت گفت که حدود ۵۰۰ تن از نیروهای امنیتی این کشور عملیاتی را در برلین رهبری کرده و ۱۳ محل را تلاشی کردند.

وزارت داخلهٔ آلمان همچنان افزود که چهار ساحهٔ دیگر نیز هدف قرار داده شد و پولیس در این جریان تلیفون‌های هوشمند، کمپیوتر‌های لپ‌تاپ و اسناد مختلف را ضبط کرد.

ننسی فایزر، وزیر داخلهٔ آلمان پیش از این گفته بود که "علیه اسلامگرایان افراطی" اقدام صورت خواهد گرفت.

او گفته بود: "با منع فعالیت حماس و صامدون (شبکهٔ همبستگی زندانیان فلسطینی) ما پیام واضحی فرستادیم که هیچ گونه همدردی یا حمایت از ترور وحشیانه‌ٔ حماس علیه اسراییل را تحمیل نخواهیم کرد."

فایرز علاوه کرد که اسلامگرایان و مخالفان یهودیت "در هیچ جایی باید احساس مصوونیت نکنند".

آلمان به تاریخ دوم نومبر این دو گروه را غیرمجاز اعلام کرد. بر اساس آمار رسمی، آلمان میزبان حدود ۴۵۰ عضو حماس است، گروهی که اتحادیهٔ اروپا، ایالات متحده و اسراییل آنرا منحیث سازمان تروریستی شناسایی کرده اند.

با آنهم وزارت داخلهٔ آلمان گفته است که اعضای حماس تا اکنون در این کشور دست به هیچ گونه اقدام خشونت‌آمیز نزده و تلاش نکرده اند برای آن گروه پول جمع آوری کنند. اما شبکهٔ صامدون به خشونت تمایل داشته و حق موجودیت اسراییل را رد می‌کند.

مقامات اسراییل گفته اند که جنگجویان گروه حماس در جریان حمله بر اسراییل به تاریخ هفتم اکتوبر، ۱۲۰۰ نفر را کشته و ۲۴۰ نفر دیگر را گروگان گرفتند.

در واکنش به آن، اسراییل در چند هفتهٔ گذشته غزه را آماج حملات پیهم هوایی و زمینی قرار داده که در اثر آن، به گفتهٔ مقام‌های صحی غزه، بیش از ۱۴هزار فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان کشته شده اند.

با آنهم، اسراییل و گروه حماس اوایل صبح چهار شنبه ۲۲ نومبر (اول قوس) اعلام کردند که به آتش‌بس چهار روزه به توافق رسیده اند؛ بر اساس این توافق، حماس ده‌ها نفری را که در جریان حملات هفتم اکتوبر گروگان گرفته بود، آزاد خواهد کرد.

گروه

XS
SM
MD
LG