لینک های دسترسی

Breaking News

گوگل وسیلهٔ هوش مصنوعی خبرنگاری را آزمایش می‌کند 


شرکت گوگل با ناشران اخبار کار می‌کند تا وسیلهٔ هوش مصنوعی خبرنگاری را آزمایش کند، وسیله‌ای که با ژورنالیستان در بخش نوشتن گزارش‌ها و گزارش‌دهی کمک خواهد کرد.

برای بار نخست، نیویارک تایمز در مورد این پروژه گزارش داد، روزنامه‌ای که با واشنگتن پوست و وال‌ستریت ژورنال در بخش آزمایش این محصول جدید کار می‌کند.

منابع که از آنان نام گرفته نشده، گفته اند که این وسیله که میان این شرکت‌ها به نام "جنیسیس" شناخته می‌شود، در مراحل ابتدایی آزمایشی قرار دارد، اما برخی از مسوولان خبری که قابلیت آنرا دیده اند آنرا "مغشوش کننده" خوانده اند.

یک سخنگوی گوگل روز پنجشنبه ۲۰ جولای (۲۹ سرطان) گفت که این وسایل به هدف این ایجاد نشده که جایگاه ژورنالیستان را در بخش گزارش‌دهی بگیرد و نه هم این قابلیت را دارد.

او گفت که این وسیله به صفت یک همکار، خبرنگاران و وایراستاران را در بخش نوشتن عناوین و طرق نوشتن مختلف گزارش‌ها کمک می‌کند.

این پروژهٔ‌ گوگل، اخبار هوش‌مصنوعی باز (OpenAI) خبرگزاری اسوشیتدپرس را دنبال می‌کند. اسوشیتدپرس به خالق چت‌جی‌پی‌تی جواز استفاده از آرشیف خبرهای این رسانه‌ را داده است تا هوش مصنوعی را آموزش دهد. این هوش مصنوعی به اخبار نوشتاری از سال ۱۹۸۵ به اینسو دسترسی دارد.

اسوشیتدپرس از حدود یک دهه به اینسو انواع مختلف هوش مصنوعی، به شمول گزارش‌های خودکار عواید شرکت‌های بزرگ و خلاصهٔ برخی از رقابت‌های ورزشی را کار گرفته است.

ظهور چت‌جی‌پی‌تی در جریان سال گذشته سبب هشدار‌های گسترده در این صعنت شد، زیرا این هوش مصنوعی می‌تواند مقالات پیچیده را در مدت چند ثانیه با رهنمود بسیار ساده بنویسد.

XS
SM
MD
LG