لینک های دسترسی

Breaking News

گلوله‌باری در پاکستان جان دو پولیس را گرفت


عکس آرشیف
عکس آرشیف

مقامات در شمال غرب پاکستان روز جمعه دوم اگست (۱۲ اسد) گفتند که تندروان مظنون به موتری که گروهی از قضات محلی را حمل می کرد، تیراندازی کرده و دو پولیس محافظ آنان را کشتند.

پولیس محلی گفت که گلوله‌باری در ساحه‌ تانک ایالت خیبرپشتونخواه رخ داده و افزود که در این حمله دو نفر از پرسونل ‌پولیس محلی نیز زخمی شده اند، اما به قضات آسیبی نرسیده است.

تا اکنون هیچ گروهی مسوولیت این گلوله‌باری را بر عهده نگرفته است، اما جنگجویان تحریک طالبان پاکستان همواره نیروهای امنیتی و مقامات دولتی پاکستان را در ساحهٔ تانک و اطراف آن هدف قرار می‌دهند و در هفته‌های اخیر ده‌ها نفر را کشته اند.

در یک حملهٔ دیگر، افراد مسلح ناشناس روز سه شنبه هفتهٔ جاری بر یک موتر ضد مرمی حامل کارمندان محلی ملل متحد در ساحه دیرهٔ اسماعیل خان در ایالت خیبرپشتونخوا، گلوله‌باری کردند که تلفاتی در پی نداشت.

مقامات پاکستانی معتقد اند که این حملات توسط جنگجویان تحریک طالبان پاکستان و تندروان مرتبط به دیگر گروهای ضد دولتی از پناهگاه های آنان در افغانستان هدایت می شود، اما حکومت طالبان همواره این ادعاها را رد کرده و می‌گویند که اجازه نمی‌دهند کسی از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کند.

ممتاز زهرا بلوچ، سخنگوی وزارت خارجه پاکستان، ناوقت پنجشنبه به خبرنگاران گفت که تحریک طالبان پاکستانی در خاک افغانستان پناهگاه‌های امن دارد و به گفتۀ او، این گروه در حال حاضر حملات خود را در داخل پاکستان افزایش داده است.

بلوچ تاکید کرد که اسلام آباد در ماه‌های اخیر از موجودیت مخفیگاه‌های گروه‌های تروریستی به شمول تحریک طالبان پاکستانی در افغانستان هشدار داده که به گفتهٔ او ، این گروه‌ها تهدیدی برای منطقه به ویژه پاکستان اند.

ایالت‌های خیبرپشتونخوا و بلوچستان از جمله ایالت‌های ناآرام پاکستان است که اخیراً همواره شاهد حملات شورشیان مسلح بوده که عمدتاً نیروهای امنیتی آن کشور را هدف قرار می‌دهند.

این خشونت‌ها عمدتاً توسط جنگجویان تحریک طالبان پاکستان و بلوچ‌ها انجام می شود. شاخهٔ خراسان گروه داعش نیز در این دو ایالت فعال است.

در حملات تندروان در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰۰ نیروی امنیتی و نزدیک به ۵۰۰ غیرنظامی در پاکستان کشته شدند.

گروه

XS
SM
MD
LG