لینک های دسترسی

Breaking News

افراد مسلح بر موتر حامل کارمندان ملل متحد در پاکستان گلوله‌باری کردند


این موتر ضد مرمی حامل کارمندان ملل متحد در ساحه دیره اسماعیل خان ایالت خیبرپشتونخوا آماج حمله قرار گرفت
این موتر ضد مرمی حامل کارمندان ملل متحد در ساحه دیره اسماعیل خان ایالت خیبرپشتونخوا آماج حمله قرار گرفت

پولیس پاکستان روز سه‌شنبه ۳۰ جولای (نهم اسد) گفت که افراد مسلح ناشناس بر یک موتر ضد مرمی حامل کارمندان محلی ملل متحد در ساحه دیرهٔ اسماعیل خان در ایالت خیبرپشتونخوا، گلوله‌باری کردند.

عبدالسلام، یک پولیس ارشد محلی، گفته است که افرادی که در این موتر سفر می‌کردند، مصوون بوده و به آنان آسیبی نرسیده است. او افزود که پولیس در جستجوی دستگیری افرادی است که در این گلوله‌باری دخیل بوده‌اند.

تا حالا هیچ گروهی مسوولیت این حمله را به عهده نگرفته است و تحریک طالبان پاکستان با نشر اعلامیه‌ای گفته است که در این رویداد دست ندارد.

پاکستان در سال‌های اخیر شاهد موجی از حملات مرگبار به ویژه در ساحات شمال‌غرب آن کشور بوده است.

حکومت پاکستان در گذشته تحریک طالبان پاکستان(تی‌تی‌پی) را مسوول حملات بر نیروهای امنیتی و غیرنظامیان می‌دانست.

تحریک طالبان پاکستان، متحد نزدیک طالبان افغان، اما گروه جدا از طالبان افغانستان است.

تی‌تی‌پی پس از آن حملات خود را در پاکستان افزایش داد که طالبان افغان به تاریخ ۱۵ اگست ۲۰۲۱ بار دیگر بر افغانستان مسلط شدند.

مقامات پاکستان در اغلب حالات طالبان افغانستان را به پناه دادن به جنگجویان تحریک طالبان پاکستان متهم می کنند، اتهامی که طالبان بارها آن را رد کرده‌اند. طالبان پاکستانی ادعا می کنند که از خاک افغانستان برای حملات در پاکستان استفاده نمی‌کند.

ایالت‌های خیبرپشتونخوا و بلوچستان از جمله ایالت‌های ناآرام پاکستان است که اخیراً همواره شاهد حملات شورشیان مسلح بوده که عمدتاً نیروهای امنیتی آن کشور را هدف قرار می‌دهند.

این خشونت‌ها عمدتاً توسط جنگجویان تحریک طالبان پاکستان و بلوچ‌ها انجام می شود. شاخهٔ خراسان گروه داعش نیز در این دو ایالت فعال است.

در حملات تندروان در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰۰ نیروی امنیتی و نزدیک به ۵۰۰ غیرنظامی در پاکستان کشته شدند.

مقامات پاکستانی می گویند که این حملات توسط فرماندهان و جنگجویان فراری تحریک طالبان پاکستان از پناهگاه های آنان در افغانستان هدایت می شود، اما طالبان افغان می‌گویند که اجازه نمی‌دهند کسی از خاک افغانستان علیه کشور دیگری استفاده کند.

بخشی از این گزارش از خبرگزاری اسوشیتد پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG