لینک های دسترسی

Breaking News

سقوط هلیکوپتر در سومالیا سه کشته و هشت زخمی برجا گذاشت


عکس: آرشیف
عکس: آرشیف

ماموریت حافظ صلح اتحادیه افریقا در سومالیا روز یکشنبه ۲۶ فبروری (هفتم حوت) گفت که در اثر سقوط یک هلیکوپتر در منطقهٔ ''شابل پایین'' آن کشور سه نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

ماموریت حافظ صلح اتحادیه افریقا در سومالیا با نشر اعلامیه‌ای گفته است که این هلیکوپتر حامل ۱۱ نفر، به شمول نظامیان سومالیایی بود. بر اساس این اعلامیه،‌ این هلیکوپتر روز شنبه در هنگام تمرینات آموزشی تخلیه مجروحان سقوط کرد.

در اعلامیهٔ ماموریت حافظ صلح اتحادیه افریقا آمده است: "با تاسف که از جمله ۱۱ نفر، سه نفر جان شان را از دست دادند. هشت افسر زخمی شدند و آنان برای مراقبت‌های صحی به موگادیشو (پایتخت سومالیا) انتقال داده شدند."

در اعلامیهٔ ماموریت حافظ صلح اتحادیه افریقا جزییاتی در مورد هویت قربانیان این حادثه ارایه نشده است،‌ اما گفته شده است که تحقیقات در مورد دلیل سقوط این هلیکوپتر آغاز شده است.

ماموریت حافظ صلح اتحادیه افریقا؛ حکومت مرکزی سومالیا را در جنگ بر ضد تندروان اسلامگرای گروه الشباب کمک می‌کند.

تندروان گروه الشباب که وابسته به شبکهٔ القاعده اند، همواره حملات مسلحانه را در سومالیا و برخی کشور‌های دیگر سازماندهی می‌کنند.

الشباب از سال ۲۰۰۶ میلادی به این سو بر ضد حکومت سومالیا و نیروهای حافظ صلح اتحادیه افریقا درگیر جنگ است و در مناطق تحت کنترول خود قوانین سختگیرانه اسلامی را تطبیق کرده است.

XS
SM
MD
LG