لینک های دسترسی

Breaking News

رهبر حزب‌الله نسبت به حملات احتمالی اسراییل بر لبنان هشدار داد؛ 'همه گزینه‌ها' روی میز است


حسن نصرالله، رهبر حزب الله، در اولین سخنرانی خود پس از آغاز جنگ میان اسراییل و گروه حماس
حسن نصرالله، رهبر حزب الله، در اولین سخنرانی خود پس از آغاز جنگ میان اسراییل و گروه حماس

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، روز جمعه سوم نومبر (۱۲ عقرب) به حملات اسراییل بر لبنان هشدار داده گفت که ''همه گزینه‌ها'' روی میز است و ''احتمال منازعهٔ آشکار واقع‌بینانه'' است.

نصرالله گفته است که "تمام گزینه‌ها در جبهه‌های لبنان باز است'' و اضافه کرد که ''ما به دشمنی که احتمالاََ‌ به فکر حمله به لبنان یا انجام یک عملیات پیشگیرانه باشد، می‌گوییم که این بزرگترین حماقت آن خواهد بود.''

رهبر حزب‌الله لبنان همچنین گفت که از آغاز جنگ میان اسراییل و حماس که به تاریخ هفتم اکتوبر آغاز شد، ایالات متحده ''به طور کامل مسوول '' جنگ در غزه است.

نصرالله در جریان یک سخنرانی تلویزیونی‌ گفت: "امریکا به صورت کامل مسوول جنگ جاری در غزه است و اسراییل فقط وسیله‌ای انجام [این جنگ] است." او همچنین گفت که ایالات متحده ''مانع آتش‌بس و پایان تهاجم است."

نصرالله روز جمعه همچنین به ایالات متحده گفت که حزب‌الله لبنان آماده است تا با کشتی‌های جنگی امریکا مقابله کند و راه جلوگیری از جنگ منطقه‌ای، توقف حملات در غزه است.

رهبر حزب‌الله لبنان خطاب به مقامات ایالات متحده گفت:‌ ''کشتی‌های شما در بحیرهٔ مدیترانه ما را نمی‌ترساند...ما با کشتی‌‌های شما که ما را تهدید می‌کند، مقابله می‌کنیم. هرکسی که خواهان توقف جنگ در منطقه است، به صورت فوری تهاجم در غزه را متوقف کند."

اما بنیامین نتنیاهو، صدراعظم اسراییل، هشدار داده که هیچ آتش‌بس موقت در کار نیست، مگر اینکه حماس تمام ۲۴۱ گروگان اسراییلی و خارجی را آزاد کند.

پیش از این نیز، گروه حزب‌الله لبنان که از حمایت ایران برخوردار است، به تاریخ ۱۳ اکتوبر گفته بود که در موقع مساعد ‌" به طور کامل آماده " است تا در جنگ بر ضد اسراییل، با گروه حماس یکجا شود.

نعیم قاسم، معاون حزب‌الله لبنان، خطاب به راهپیمایی حامیان فلسطین در یکی از روستای‌های جنوب بیروت، پایتخت لبنان، گفت‌:‌ "ما کاملاََ آماده استیم و زمانیکه شرایط برای اقدام مساعد شد، آنرا انجام می‌دهیم." اما این مقام ارشد حزب‌الله لبنان در مورد اینکه چه زمان برای یکجا شدن با حماس مساعد خواهد شد، جزییاتی ارایه نکرد.

در همین حال، نزدیک به ۵۰۰۰ معترض روز جمعه در عمان، پایتخت اردن،‌ مظاهره کردند و از ملک عبدالله دوم، پادشاه آن کشور، خواستند تا برای برقراری آتش بس در غزه فشار بیاورد.

گروه

XS
SM
MD
LG