لینک های دسترسی

Breaking News

اسراییل: حوثی‌های یمن با استفاده از دورن ایرانی بر تل ابیب حمله کردند


نیروهای امنیتی اسراییل
نیروهای امنیتی اسراییل

مقامات اسراییل روز جمعه ۱۹ جولای (۲۹ سرطان) گفتند که یک ساختمان مسکونی در مرکز تل ابیب هدف اصابت یک طیاره بی سرنشین (درون) ساخت ایران قرار گرفت.

وزارت خارجه اسراییل با نشر یک ویدیو از این حمله در رسانه اجتماعی ایکس گفته است که این حمله درونی توسط شورشیان حوثی یمن صورت گرفته که در اثر آن دست‌کم یک غیر نظامی کشته و تعداد زیادی غیرنظامیان دیگر زخمی شده‌اند.

در این پیام ایکس همچنین گفته شده است: "اسراییل به عملیات خود برای حفاظت از مردم خود در برابر تروریزم در همه جبهه‌ها ادامه خواهد داد."

شورشیان حوثی از اوسط ماه نومبر سال گذشته و در جریان جنگ میان اسراییل و حماس در نوار غزه،‌ حملات خود را در بحیره سرخ آغاز کردند.

این شورشیان سیستم تجارت بین المللی را با حملات بر کشتی‌هایی که از تنگه باب المندب در جنوب بحیره سرخ عبور می‌کنند، مختل کرده اند. این شورشیان که از حمایت ایران برخوردار‌ اند، می‌گویند که در همبستگی با فلسطینی‌های غزه این حملات را انجام می‌دهند.

حملات حوثی‌ها سبب افزایش هزینه‌ بیمه برای کشتی‌هایی شده است که در مسیر تجارتی اصلی بحیره سرخ رفت و آمد می‌کنند.

امریکا و بریتانیا در واکنش به این حملات از اواسط ماه جنوری به اینسو حملاتی را علیه اهداف حوثی‌ها در یمن آغاز کرده‌ اند، اما این حملات تاثیری در توقف اقدامات این گروه نداشته است.

این حملات همچنین سبب شده تا شماری از شرکت‌ها از رفت و آمد کشتی‌ها از مسیر بحیره سرخ منصرف شوند و در عوض با سپری کردن سفر دو هفته‌ای از طریق جنوب افریقا به فعالیت‌ شان ادامه بدهند.

شورشیان حوثی بار‌ها گفته اند که حملات شان را در بحیره سرخ تا زمانی بر ضد کشتی‌های مربوط به اسراییل ادامه می‌دهند که اسراییل حملات خود را در غزه متوقف کند.

گروه

XS
SM
MD
LG