لینک های دسترسی

Breaking News

اردوی اسراییل: رهبر نظامی حماس را در غزه هدف قرار داده ایم


باشندگان محل، تلاش دارند تا یکی از زخمیان ناشی از حملات اسراییل را به مرکز صحی انتقال دهند
باشندگان محل، تلاش دارند تا یکی از زخمیان ناشی از حملات اسراییل را به مرکز صحی انتقال دهند

رادیوی اردوی اسراییل روز شنبه ۱۳ جولای (۲۳ سرطان) اعلام کرد که نظامیان این کشور فرمانده نظامی حماس را در شهر خان یونس غزه هدف قرار داده است.

اما وزارت صحت غزه که تحت ادارهٔ گروه حماس است، گفته است که در این حمله کم از کم ۲۰ فلسطینی غیرنظامی کشته شده اند. به گفتهٔ این وزارت، ۲۰ جسد و ۹۰ زخمی به شفاخانه ناصر در منطقه خان یونس منتقل شده اند و آمار نهایی قربانیان که به مراکز دیگر منتقل شده ارایه نشده است.

رادیو اسراییل گفته است که در حال بررسی این است که آیا محمد الضیف، فرمانده نظامی حماس در این حمله کشته شده است یا خیر.

دفتر رسانه‌ای حماس نیز اعلام کرده است که کم از کم ۱۰۰نفر از جمله اعضای خدمات اضطراری مدنی کشته و زخمی شده اند. اما مقامات حماس حضور الضیف را در ساحه تایید نکرده اند.

ابوظهری، یک مقام ارشد حماس به خبرگزاری رویترز گفت: "ادعاهای اسراییل بی‌بنیاد است و هدف آنها توجیه قتل عام هولناک مردم است. همه شهدا غیرنظامی هستند و آنچه رخ داد تشدید شدید جنگ نسل کشی با حمایت امریکا و سکوت جهانی است."

درگیری اخیر در غزه زمانی آغاز شد که گروه حماس به تاریخ هفتم اکتوبر سال گذشته بر جنوب اسراییل حمله کرد که به گفته مقامات اسراییلی، تندروان حماس در آن حمله دست‌کم ۱۱۹۵ نفر را کشتند ۲۵۱ نفر را گروگان گرفتند.

از میان ۲۵۱ گروگان، ۱۱۶ نفر آنان هنوز هم در غزه به سر می‌برند. به گفته اردوی اسراییل، این رقم شامل ۴۲ گروگانی می‌شود که کشته شده‌اند.

اسراییل نیز در واکنش به این حمله، حملات انتقام جویانه خود را بر غزه آغاز کرد که به گفتهٔ وزارت صحت غزه تا اکنون باعث کشته شدن بیش از ۳۸ هزار فلسطینی، عمدتاً زنان و کودکان، شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG