لینک های دسترسی

Breaking News

یک میزایل حوثی‌ها بر یک کشتی باربری امریکایی اصابت کرد 


عکس آرشیف از یک کشتی تجارتی در نزدیکی بندر حدیده در سواحل بحیرهٔ سرخ در یمن
عکس آرشیف از یک کشتی تجارتی در نزدیکی بندر حدیده در سواحل بحیرهٔ سرخ در یمن

اردوی ایالات متحده روز دوشنبه ۱۵ جنوری (۲۵ جدی) گفت که یک میزایل بالستیکی ضد کشتی شورشیان حوثی بر یک کشتی باربری متعلق به ایالات متحده اصابت کرد.

فرماندهی مرکزی ایالات متحده (سنتکام) با نشر اعلامیه‌ای گفت که این حمله در خلیج عدن بر کشتی "گیبرالتار ایگل" با پرچم جزایر مارشال تلفات نداشت، اما این کشتی با وجود آنکه اندکی خسارمند شد، به سفرش ادامه داد.

تندروان حوثی که از سوی ایران حمایت می‌شوند، گفته اند که به حمایت از فلسطینی‌ها کشتی‌هایی را هدف قرار می‌دهند که مقصد آنان اسراییل باشد.

با آنهم شورشیان حوثی تا زمان نشر این گزارش در خصوص این حمله اظهار نظر کرده اند. اما یک منبع دولتی یمن به خبرگزاری فرانس پرس گفت که شورشیان حوثی روز دوشنبه سه میزایل پرتاب کردند.

سنتکام گفته است که یک میزایل بالستیکی دیگر که به سوی مسیرکشتی‌ها در بحیره سرخ پرتاب شده بود، نتوانست به هدف برسد.

نیروهای امریکایی روز گذشته یک میزایل دیگر پرتاب شده از ساحات تحت کنترول حوثی‌ را تخریب کردند که هدف آن کشتی جنگی امریکایی بود.

اردوی امریکا صبح روز شنبه ۱۳ جنوری (۲۳ جدی) از حمله علیه مواضع حوثی‌ها در یمن خبر داد.

یک روز پیش از آن، جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، از آغاز حملات نیروهای امریکایی و بریتانیایی بر مواضح حوثی‌‌ها خبر داده گفت که این حملات در "پاسخ مستقیم" به حملات حوثی‌ها علیه کشتی‌های بین المللی در بحیرهٔ سرخ راه اندازی شد.

قصر سفید گفته است که حملات حوثی‌ها در بحیرهٔ سرخ پرسونل امریکایی، غیرنظامیان و شرکای امریکا را با خطر مواجه کرده و تجارت و آزادی تحرک کشتی‌رانی را تهدید کرده است.

قصرسفید با نشر بیانیه‌ای گفت که این حملات با حمایت آسترالیا، بحرین، کانادا و هالند صورت گرفت.

شورشیان حوثی که کنترول اکثریت بخش‌های یمن را در دست دارند، سیستم تجارت بین المللی را در طول چند هفته اخیر با حملات بر کشتی های که از تنگه باب المندب در جنوب بحیره سرخ عبور می‌کنند، مختل کرده اند. این گروه گفته است که این حملات را در واکنش به حملات اسراییل بر غزه انجام می‌دهد.

گروه

XS
SM
MD
LG