لینک های دسترسی

Breaking News

نمایندگان شورای امنیت ملل متحد در مصر با قربانیان جنگ غزه ملاقات کردند


نمایندگان شورای امنیت ملل متحد امروز دوشنبه ۱۱ دسمبر (۲۰ قوس) با قربانیان جنگ غزه در مصر ملاقات کردند.

این سفر غیررسمی یک روزه که توسط امارات متحدۀ عرب و مصر سازماندهی شده در حالی صورت می‌گیرد که بحران بشری در غزه جریان دارد، جاییکه انتونیو گوتیرش، منشی عمومی ملل متحد، آنرا "قبرستان" عنوان کرده است.

در این سفر حدود ۱۲ سفیر کشورهای مختلف به شمول روسیه و بریتانیا اشتراک دارند.

اما ایالات متحده که قطعنامۀ شورای امنیت ملل متحد برای آتش‌بس میان حماس و اسراییل را ویتو کرده، نماینده‌اش را در این سفر نفرستاد.

این نمایندگان از شفاخانه‌ای در شهر العریش که در نزدیکی گذرگاه رفح غزه موقعیت دارد، دیدار کردند. این شفاخانه افرادی را تداوی می‌کند که از ساحات جنگ زده تخلیه شده اند.

در میان قربانیان، نمایندگان شورای امنیت ملل متحد با وفا اسد ۲۷ ساله، باشندۀ غزه ملاقات کردند. این زن در زمانی که منزل‌اش مورد حملات هوایی اسراییلی قرار گرفت، حامله بود.

عالا، خواهر وفا گفت که در آن حمله شوهر خواهرش کشته شده و دو خواهر زاده‌اش زخمی شدند.

او افزود که خواهرش برای معالجه به مصر انتقال داده شد، جاییکه داکتران مجبور شدند یک دست و یک پایش را قطع کنند و چند ساعت بعد ولادت کرد.

عالا گفت: "پیام ما به ملل متحد این است که ما می‌خواهیم جنگ متوقف شود."

هوزی دی لا گاسکا، نمایندۀ اوکوادور در شورای امنیت ملل متحد به خبرگزاس فرانس‌ پرس گفت که پس از دیدار از این شفاخانه از رهگذر احساسات "کاملا نابود شدم."

او افزود: "با یک مادر جوانی ملاقات کردم که کودک‌اش را از دست داده بود و یک دختر کوچک‌اش زخمی بود. این وحشتناک است. آنچه را مشاهده کردم نمی‌خواهم هیچ زمانی دوباره ببینم."

قرار است این دپلومات‌ها از گذرگاه رفح نیز دیدن کنند. از این گذرگاه که شدیداً زیر کنترول قرار دارد، تنها شهروندان خارجی و افراد شدیداً زخمی می‌توانند از غزه به مصر عبور کنند.

به گفتهٔ مقامات اسراییلی حماس در جریان حمله‌اش به اسراییل ۱۲۰۰ نفر را کشته و ۲۴۰ نفر را گروگان گرفته بود که از آن میان هنوز هم ۱۳۸ نفر در اسارت این گروه قرار دارد.

وزارت صحت حماس گفته است که در نتیجهٔ حملات هوایی و زمینی اسراییل تا اکنون حدود ۱۸۰۰۰ نفر کشته شده اند که شمار زیادی آنرا زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

گروه

XS
SM
MD
LG