لینک های دسترسی

Breaking News

نگرانی کمیته صلیب سرخ از شدت خشونت‌ها و تلفات غیرنظامیان افغان


کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان (ICRC) با اظهار نگرانی از بلند بودن میزان تلفات غیرنظامیان، گفته که مذاکرات صلح، شدت خشونت‌ها و تاثیر آن بالای غیرنظامیان را کاهش نداده است.

صلیب سرخ گفته که طرف‌های درگیر باید تلاش بیشتر در جلوگیری از تلفات غیرنظامیان کنند، چون آنان هیچ نقشی در جنگ ندارند.

بربنیاد اعلامیه صلیب سرخ که روز دوشنبه (۱۲ اگست/۲۱ اسد) نشر شد، بمباردمان هوایی، حملات شبانه و حملات در مناطق پرجمعیت منجر به کشته و مجروح شدن زنان، مردان و کودکان شده و منازل مسکونی، آموزشگاه‌ها، مکان‌های خرید و فروش و مراکز صحی هدف قرار گرفته است.

این نهاد گفته که نیازمندی‌های بشری در حال افزایش است؛ اما وضعیت امنیتی کمک به افرادی را مشکل ساخته که به "آب، غذا، پناهگاه و امنیت" نیاز دارند.

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ با نگرانی از افزایش رویدادها بر ضد کارمندان نهادهای حقوق بشری نسبت به چند سال گذشته، گفته است: "در ماه اپریل، آی‌سی‌آرسی مجبور گردید که تعدادی از فعالیت های خود را متوقف سازد؛ مانند کمک به مجروحین در ساحات که دسترسی به آنها مشکل است، تسهیل انتقال مجروحین جنگ به مراکز صحی، انتقال اجساد از میدان جنگ به خانواده هایشان، بازدید از زندانیان و تسهیل ملاقات و تماس‌های تیلفونی خانواده‌ها با افراد توقیف شده".

این نهاد تاکید کرده که بربنیاد حقوق بین‌المللی بشردوستانه، طرف‌های درگیر باید اجازه بدهند که کمک‌های بشری به افراد نیازمند رسانیده شود.

خوان پدرو سکارر، رییس نمایندگی مرکزی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در افغانستان "آی‌سی‌آر‌سی" گفته است:"چنانکه گفتگو ها جریان دارد، تمام طرف‌های درگیر باید کارهای بیشتری برای حفاظت افراد و اشیای ملکی، کارکنان و مراکز صحی انجام دهند. تدابیر اتخاذ شده در حال حاضر جهت حمایت از افراد و ساختارهای ملکی کافی نیست".

این کمیته گفته که آنان نگران هدف قرار دادن مراکز صحی و بازداشت غیرنظامیان از سوی طرف‌های درگیر در مناطق تحت منازعه اند.

بربنیاد اعلامیه، در شش ماه نخست سال ۲۰۱۹ میلادی، در ۵۹ رویداد، مراکز صحی هدف حمله قرار گرفته است.

پیش از این، صلیب سرخ به دلیل تهدیدات امنیتی، فعالیت‌هایش را در افغانستان متوقف کرده بود؛ اما پس از مدتی، بخشی از فعالیت‌هایش را دوباره آغاز کرد.

XS
SM
MD
LG