لینک های دسترسی

Breaking News

حامیان عمران خان برای آزادی وی مظاهره کردند


هزاران حامی عمران خان، صدراعظم پیشین پاکستان، روز یکشنبه هشتم سپتمبر (۱۸ سنبله) در حومهٔ اسلام‌آباد، پایتخت آن کشور، با راه‌اندازی تظاهرات، خواهان آزادی وی شدند.

عمران خان از ماه اگست سال گذشته به اینسو به اتهام فساد، فتنه و دامن زدن به اعتراضات خشونت آمیز ضد اردو در زندان به سر می‌برد. او تمامی این اتهامات را رد کرده و گفته است که اردوی این کشور در عقب این اتهامات قرار دارد.

با وجود اتهامات متعدد و محکومیت به زندان،‌ عمران، رقیب اصلی شهباز شریف، صدراعظم کنونی پاکستان، هنوز هم محبوبترین سیاستمدار پاکستان پنداشته می‌شود. منتقدان می‌گویند که اتهامات علیه صدراعظم پیشین آن کشور انگیزهٔ سیاسی دارد.

عمران خان از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲ میلادی پیش از آن که توسط پارلمان آن کشور سلب صلاحیت شده و از قدرت کنار زده شود، منحیث صدر اعظم پاکستان ایفای وظیفه می‌کرد.

گردهمایی روز یکشنبه یکی از بزرگترین مظاهرات مسالمت‌آمیز حزب تحریک انصاف به رهبری عمران خان در سال روان میلادی بود. اما پولیس برای مدت کوتاهی با مظاهره‌کنندگان برخورد کرد.

زلفی بخاری، سخنگوی عمران خان،‌ با نشر اعلامیه‌ای برخورد پولیس با مظاهره‌کنندگان "مسالمت‌آمیز" را تقبیح کرد.

قبل از راه‌اندازی این مظاهرات، مقامات جاده‌های عمدۀ اسلام آباد را با کانتینر‌ها مسدود کردند.

علی امین، یکی از مقامات انتخابی ایالت خیبرپشتونخوا، در جریان این مظاهرات به حکومت پاکستان دو هفته ضرب‌الاجل تعیین کرد تا عمران خان را آزاد کند.

او خطاب به حامیان صدراعظم پیشین پاکستان گفت: ''انشاالله، ما به زودی عمران خان را آزاد خواهیم کرد.''

بخشی از این گزارش از خبرگزاری فرانس پرس گرفته شده است.

گروه

XS
SM
MD
LG