لینک های دسترسی

Breaking News

تلاش برای نجات ۴۰ کارگر گیرمانده در تونل فروریخته در هند ادامه دارد


امدادرسانان در شمال هند روز پنجشنبه ۱۶ نومبر (۲۵ عقرب) گفتند که توانسته اند غذا و دارو به ۴۰ کارگر گیرمانده در یک تونل فروریخته برسانند و کار حفاری برای نجات آنان آغاز شده است.

کم از کم ۴۰ کارگر هندی پس از آن در داخل یک تونل در شمال هند گیر ماندند که بخشی از این تونل فروریخت و راه بیرون شدن این کارگران مسدود شد.

به گفتهٔ مقامات هندی این رویداد صبح یکشنبه ۱۲ نومبر (۲۱ عقرب) در ایالت اتراکند به وقوع پیوست. به گفتهٔ مقام‌ها این تونل با طول ۴.۵ کیلومتر بخشی از یک پروژهٔ اعمار جاده در این ساحهٔ کوهستانی بود.

امداد رسانان روز پنجشنبه گفتند که تلاش دارند با استفاده از لوله‌های عریض فولادی مجرایی را برای نجات دادن کارگران گیر مانده، ایجاد کنند.

به گفتهٔ آنان بسته بندی قطعات یک دستگاه حفاری جدید که توسط سه طیارهٔ ترانسپورتی نیروهای هوایی هند روز چهارشنبه به منطقه انتقال داده شد، تکمیل شده و کار روی بازکردن یک گذرگاه آغاز شده است.

دیوندرا پتوال، یکی از مقامات مبارزه با آفات طبیعی هند، گفت که دستگاه اوگر امریکایی برای حفاری تقریباً ۴۵متر استفاده خواهد شد و امدادرسانان امیدوارند تا جمعه شب یا شنبه به کارگران گیرمانده برسند.

پتوال افزود که برای کارگران گیرمانده هر دوساعت غذا و دارو می‌فرستند. او گفت که برخی آنان روز چهارشنبه از تب و جان دردی شاکی بودند، اما وضعیت آنان خرابتر نشده است.

بستگان و دوستان کارگران گیر مانده روز چهارشنبه در بیرون از تونل تجمع کرده و از کند بودن تلاش‌های نجات عصبانی بودند.

حکومت ایالتی گفته است که در مورد راه‌های ادامهٔ عملیات نجات در حال رایزنی با اردو و کارشناسان خارجی استند.

حدود ۲۰۰ امدادرسان با استفاده از تجهیزات حفاری و بیل‌های میخانیکی مصروف عملیات نجات استند و قصد دارند لوله‌های فولادی با عرض ۷۵ سانتی‌متر را داخل تونل فروریخته، جابجا کنند.

ریزش آوار روز سه شنبه سبب زخمی شدن دو امدادرسان شد و عملیات نجات را نیز به تعویق انداخت.

این تونل بخشی از پروژهٔ راه‌سازی ابتکاری نرندرا مودی، صدر اعظم هند است که هدف آن بهبود خطوط اتصال میان مشهورترین زیارتگاه‌های هندوها در این ساحه می‌باشد.

گروه

XS
SM
MD
LG