لینک های دسترسی

Breaking News

امریکا: موقف ما تغییر نکرده، بیت المقدس، پایتخت اسراییل است 


پس از آن که حکومت آسترالیا گفت که غرب بیت المقدس را به حیث پایتخت اسراییل به رسمیت نمی‌شناسد، واشنگتن می‌گوید که موقف‌اش در این خصوص تغییر نکرده است.

حکومت جدید آسترالیا به رهبری حزب کارگر روز گذشته اعلام کرد که بیش از این غرب بیت المقدس را منحیث پایتخت اسراییل به رسمیت نمی‌شناسد.

ویدانت پتیل، معاون سخنگوی وزارت خارجهٔ ایالات متحده در پاسخ به پرسش صدای امریکا مبنی بر این تصمیم آسترالیا گفت که در انتظار تبصرهٔ حکومت کانبیرا در خصوص این سیاست‌اش خواهند ماند.

او افزود: "موقف ایالات متحده این است که سفارت ما در بیت المقدس باقی خواهد ماند که ما آنرا منحیث پایتخت اسراییل به رسمیت می‌شناسیم. ما تصمیم خود مبنی بر انتقال سفارت امریکا را فسخ نکرده و در مورد به رسمیت شناختن [بیت المقدس] نیز تجدید نظر نمی‌کنیم."

با آنهم این سخنگوی وزارت خارجهٔ امریکا افزود که موقف نهایی بیت المقدس موضوعی است که از طریق مذاکرات مستقیم میان اسراییل و فلسطین‌ها حل شود.

آسترالیا روز سه‌شنبه ۱۸ اکتوبر (۲۶ میزان) گفت که غرب بیت‌المقدس را به حیث پایتخت اسراییل به رسمیت نمی‌شناسد.

پنی وونگ،‌ وزير خارجهٔ آسترالیا گفت که موضوع بیت المقدس باید میان اسراییل‌ها و فلسطینی‌ها حل شود:‌ "ما از روشی حمایت نمی‌کنیم که این طرز‌ دید را تضعیف کند. سفارت آسترالیا همیشه در تل البیب بوده و خواهد بود."

وونگ حکومت پیشین آسترالیا را متهم کرد که به منظور به دست آوردن یک کرسی در یک حوزهٔ انتخاباتی، بیت المقدس را منحیث پایتخت اسراییل به رسمیت شناخته بود.

حکومت دونالد ترمپ به تاریخ ۱۴ می ۲۰۱۸، رسماً سفارت خود را در شهر بیت المقدس افتتاح کرد؛ اقدامی که نه تنها موجب اعتراضات گسترده در فلسطین شد، بلکه برخی از کشور‌های اسلامی نیز به شدت از آن انتقاد کردند.

XS
SM
MD
LG