لینک های دسترسی

Breaking News

روسیه، چین و ایران تمرینات مشترک نظامی را راه اندازی می‌کنند


ایران، روسیه، و چین فردا سه‌ شنبه ۱۲ مارچ (٢٢ حوت) تمرینات نظامی مشترک آبی را زیر نام "کمربند امنیت آبی ۲۰۲۴" راه اندازی می‌کنند.

رسانه‌های دولتی در ایران گزارش داده اند که "در این رزمایش یگان‌های (کشتی‌های) سطحی و پروازی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه شرکت دارند."

در همین ارتباط، رسانه‌های دولتی روسیه نیز به نقل از وزارت دفاع این کشور گزارش داده اند که هدف از راه اندازی این تمرینات نظامی "تامین امنیت فعالیت‌های اقتصادی آبی" است و ناوشکن "واریاگ" روسیه در آن شرکت می‌کند.

رسانه‌های ایرانی و روسی اعلام کرده‌ اند که نمایندگانی از نیروهای بحری پاکستان، قزاقستان، آذربایجان، عمان، هند و افریقای جنوبی نیز به عنوان "ناظر" در این تمرینات نظامی حضور خواهند داشت.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر آب‌های منطقه به‌ ویژه بحیرهٔ سرخ، تنگه استراتیژیک باب‌المندب و خلیج عدن شاهد حملات مکرر شورشیان حوثی‌ بر کشتی‌های حاضر در منطقه بوده است.

شورشیان حوثی که از حمایت ایران برخورداراند گفته اند که این حملات در انتقامجویی از حملات اسراییل برغزه انجام می‌شود و تا پایان جنگ غزه ادامه خواهد داشت.

ایالات متحده در واکنش به حملات حوثی‌ها و به منظور تامین امنیت کشتی‌رانی در منطقه، یک ایتلاف بحری را با مشارکت متحدان و شرکای خود ایجاد کرده است و به کرات مواضع شورشیان حوثی را هدف قرار داده است.

گروه

XS
SM
MD
LG