لینک های دسترسی

Breaking News

مقام امنیتی ایران: طرح پاسخ به حملات احتمالی اسراییل آماده است 


علی خامنه‌ای، رهبر ایران، حین دادن مدال افتخار به امیرعلی حاجی‌زاده، یک قوماندان نیروی های هوایی سپاه پاسداران
علی خامنه‌ای، رهبر ایران، حین دادن مدال افتخار به امیرعلی حاجی‌زاده، یک قوماندان نیروی های هوایی سپاه پاسداران

رسانه‌های ایران، روز یکشنبه ششم اکتوبر (۱۵ میزان)، به نقل از یک منبع امنیتی گزارش دادند که تهران طرح پاسخ به حملهٔ احتمالی اسراییل بر ایران را آماده کرده است.

این منبع آگاه به خبرگزاری تسنیم گفته است: "در صورتیکه اسراییل اقدامی کند، تردیدی در عملیاتی شدن ضربه متقابل ایران وجود نخواهد داشت." او اضافه کرد که در این طرح "چند نوع ضربه متقابل و مشخص وجود دارد" که بر اساس اقدام اسراییل، ایران درباره اجرایی شدن یک یا چند طرح آن تصمیم‌ گیری فوری خواهد کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه شنبه گذشته در تلافی حملاتی که منجر به کشته شدن رهبران گروه حزب الله شد، نزدیک له ۲۰۰ میزاییل را بر اسراییل شلیک کرد.

این منبع به خبررسانی تسنیم گفت که "اگر اسراییل دست به اقدامی بزند، بدون شک، حمله معادل آن از سوی ایران صورت خواهد گرفت". وی اضافه کرده است که ایران "فهرستی از اکثر اهداف در اسراییل را دارد" و حمله ایران به روز سه شنبه "نشان می‌دهد که ما می‌توانیم هر جایی را که بخواهیم با خاک یکسان کنیم".

حمله میزاییلی هفتهٔ گذشته، دومین حمله مستقیم ایران بر اسراییل بود که پس از حمله هوایی اسراییل که منجر به کشته شدن حسن نصرالله، رهبر حزب الله و عباس نیلفروشان، یک قوماندان ارشد سپاه پاسداران در بیروت شد، صورت گرفت.

این حمله همچنان در تلافی حمله‌ای که به تاریخ ۳۱ جولای در تهران، منجر به کشته شدن اسماعیل هنیه رهبر گروه حماس، گردید و اسراییل متهم به انجام آن شد، صورت گرفت.

عباس عراقچی، وزیر خارجه ایران، روز شنبه هشدار داده گفت که در صورت حمله اسراییل، روی "واکنش متناسب و مشابه از سوی ایران و یا حتی شدیدتر از آن" تصمیم اتخاذ خواهد شد.

محسن پاک نژاد، وزیر نفت ایران، به روز یکشنبه در بحبوحه افزایش نگرانی ها روی حملات احتمالی اسراییل به تاسیسات نفت در ایران، از یک محل کلیدی نفت خام در خلیج فارس بازدید کرد.

جو بایدن، رییس جمهور ایالات متحده، به روز جمعه هفته گذشته، به اسراییل توصیه کرد که ساحات مربوط به نفت را در ایران، که یکی از ۱۰ تولید کننده بزرگ نفت در جهان است، هدف قرار ندهد.

گروه

XS
SM
MD
LG