لینک های دسترسی

Breaking News

ایران: دلیل سقوط هلیکوپتر رییسی وضعیت نامطلوب هوا و وزن اضافی بود


تصویری از هلیکوپتر حامل ابراهیم رییسی، پیش از سانحه، که در رسانه های ایران نشرشده بود
تصویری از هلیکوپتر حامل ابراهیم رییسی، پیش از سانحه، که در رسانه های ایران نشرشده بود

رسانه‌های ایرانی به نقل از یک مقام دولتی گزارش داده اند که گفته است تحقیقات نشان داده که هلیکوپتر ابراهیم رییسی، رییس جمهور پیشین ایران، به دلیل وضعیت نامطلوب هوا و وزن اضافی سقوط کرده بود.

رییسی در آن حادثه که در ماه می اتفاق افتاد، جان باخت.

هلیکوپتر حامل رییسی که حسین امیر عبداللهیان، وزیر خارجۀ ایران، محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، و مالک رحمتی، والی آذربایجان شرقی، به همراه وی بودند، روز یکشنبه ۱۹ می (۳۰ ثور) در "جنگل دیزمار" در ولایت آذربایجان شرقی ایران دچار سانحه شد.

خبرگزاری فارس گزارش به نقل از یک منع آگاه امنیتی که از نتیجهٔ تحقیقات آگاهی دارد، گزارش داده است که در کنار وضعیت نامطلوب هوا "وزن بالای بالگرد (هلیکوپتر) در فشار هوایی آن منطقه عامل مهمی درعدم توانایی خلبان (پیلوت) برای کنترل بالگرد بوده است".

اما نیروهای امنیتی ایران فوراً این معلومات را نادرست خوانده و رد کرده اند.

نیروهای امنیتی ایران گفته اند که گزارش فارس در مورد حضور دو نفر اضافی در هلیکوپتر که خلاف پروتوکول امنیتی است... "کاملاً‌ نادرست است".

اردوی ایران در ماه می نیز گفته بود که هیچ شواهدی از هیچ گونه فعالیت جنایی را در ارتباط به سقوط هلیکوپتر رییسی نیافته است.

خبرگزاری فارس گزارش داده است که "نهادهای امنیتی و اطلاعاتی بررسی‌های دقیق خود را تکمیل کرده‌ اند و اطمینان قطعی وجود دارد که آنچه اتفاق افتاده یک حادثه بوده است".

گروه

XS
SM
MD
LG