لینک های دسترسی

Breaking News

افت بی‌پیشینۀ ارزش پول ایران؛ یک دالر با بیش از نیم میلیون ریال تبادله شد 


ریال، واحد پول ایران،‌ افت بی‌پیشینهٔ‌ ارزش در برابر دالر امریکایی را تجربه کرد و بر اساس معلومات وبسایت بنبست، یک دالر امروز ۲۰ فبروری (اول حوت) در ایران در برابر ۵۰۱۳۰۰ ریال تبادله می‌شد.

ایرانی‌ها که با تورم ۵۰ درصد مواجه اند، تلاش دارند برای قرار دادن صورت حساب پس اندازهای خویش در وضعیت بهتر، دالر، طلا و سایر اسعار ثابت را خریداری کنند.

در سال ۲۰۱۸ زمانی که دونالد ترمپ، رییس جمهور پیشین ایالات متحده، از توافقنامۀ هسته‌ای با ایران بیرون شد و تعزیرات اقتصادی را دوباره بر ایران وضع کرد، اقتصاد این کشور صدمۀ جدی دیده و صادرات نفت ایران و دسترسی این کشور به اسعار خارجی محدود شد.

این در حالی است که مذاکرات هسته‌ای نیز از ماه سپتمبر سال گذشته میان ایران و قدرت‌های جهان متوقف شده است، امری که وضعیت اقتصادی را در ایران بیشتر از گذشته وخیم ساخته است.

بر اساس معلومات وبسایت بنبست که معلومات را به گونۀ مستقیم از بازار اسعار ایران دریافت می‌کند،‌ در جریان شش ماه گذشته، واحد پولی ایران در حدود ۶۰ در صد ارزش خود را از دست داده است.

در همین حال، بانک مرکزی ایران گفته است که یک مرکز جدید تبادلۀ اسعار خارجی را به منظور تسهیل دسترسی به تبادلۀ اسعار خارجی و افزایش سطح داد و ستدهای رسمی ایجاد می‌کند.

محمد رضا فرزین، رییس عمومی بانک مرکزی ایران به تلویزیون دولتی آن کشور گفت: "نرخی که در مرکز مبادله ارز و طلا شکل می‌گیرد بر اساس منابع و مصارف ارزی و متغیر‌های بنیادین اقتصاد کلان خواهد بود و تلاش می‌کنیم این نرخ قطعاً مناسب و خارج از انتظارات و حباب باشد که بر این اساس هم عرضه کننده و هم متقاضی از منابع ارزی کشور استفاده نمایند."

رییس عمومی بانک مرکزی ایران گفته است که در مرکز مبادله "ارز و طلا" بخش حواله نیز ایجاد خواهد شد که در آن از "فروش ارز صنایع مختلف از جمله پتروشیمی، فولاد، صنایع غذایی در مرکز مبادله عرضه خواهد شد و به نیاز‌های مختلف اختصاص می‌یابد".

XS
SM
MD
LG